După PRO TV, și canalele Antena Group vor renunța la regimul must-carry. RCS&RDS și societățile Antena Group au încheiat un contract de retransmisie în regim pay-tv

După PRO TV, și canalele Antena Group vor renunța la regimul must-carry. RCS&RDS și societățile Antena Group au încheiat un contract de retransmisie în regim pay-tv

Dan Voiculescu

scris 18 iun 2018

Canalele de televiziune ale Antena Group vor renunța la regimul must-carry, semnând acum cu RCS&RDS un contract de retransmisie în baza căruia grupul de telecomunicații va continua să distribuie aceste canale, dar în regim pay-tv, Contractul este valabil începând cu data de la care Antena vor renunța la regimul must-carry. Grupul Antena avea intenția de a renunța la regimul must-carry din 2014, după ce și Pro TV ieșise din această categorie.

Practic, lista „must carry” este lista de posturi de televiziune pe care operatorii de cablu sunt obligați să o aibă în grila de programe.

Urmărește-ne și pe Google News

Nu intră astăzi în listă canalele Pro TV, dar și alte posturi care percep tarife de la cabliști pentru a putea fi preluate.

Conform Pagina de Media, cea mai mare cifră de afaceri și cel mai consistent profit a fost anul trecut obținut de Pro TV SRL, societate care operează Pro TV și alte șase posturi: 168 de milioane de euro, cifra de afaceri și un profit de 46 de milioane de euro. Reamintim că televiziunile Pro au venituri atât din publicitate, cât și de la cabliști, întrucât niciunul dintre posturi nu mai este în lista must carry.

FOTO Gabriel Liiceanu intră pe o nouă piață, deschizând brutărie și librărie în același magazin CITEȘTE ȘI FOTO Gabriel Liiceanu intră pe o nouă piață, deschizând brutărie și librărie în același magazin

Antena Group, care operează Antena 1, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV, este a doua cea mai mare companie de televiziune, cu afaceri de aproape 70 de milioane de euro și un profit de 6,2 milioane de euro. Profitul Antenei Group în 2017 a fost ușor sub cel din anul anterior. 

Odată cu semnarea contractului RCS-Antena, au fost stinse litigiile existente pe rol între cele 2 entități.

Digi Communications a realizat în 2017 venituri de 916,55 milioane euro, în urcare cu 8,76% față de cele de 842,75 milioane euro din exercițiul financiar precedent, iar profitul net s-a majorat de peste 5 ori, la 61,70 milioane euro, față de 11,78 milioane euro în 2016. Tendința a fost totuși de pierdere de viteză în primul trimestru al acestui an. Pe o piață saturată, profitul net la 3 luni a coborât cu 6,33%, la 14,8 milioane euro, de la 15,8 milioane euro la T1 2017, chiar și în condițiile unui avans de 2,69 al veniturilor totale la 232,8 milioane euro, de la 226,7 milioane euro.

Titlurile Digi au avut o traiectorie negativă în piață, iar ultimul preț de închidere de la BVB de  33,50 lei/acțiune este cu 16,25% sub prețul de 40,00 lei/acțiune al ofertei publice de listare de acum un an și o lună. La actuala cotație, capitalizarea de piață a Digi se ridică la 3,35 miliarde lei (719,68 milioane euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
antena
must carry