Guvernul a început negocierile cu oficialii din New Delhi pentru a aduce în România turiști din India, încercând să-i atragă, conform unui document obținut de Profit.ro, cu oferte de snowmobil, scuba diving, călărie, servicii de wellness și SPA, degustări de vinuri. România a mai încheiat cu India, țară cu peste un miliard de locuitori, un acord în turism încă din 1994, printr-o hotărâre cu numărul 666, dar nu a reușit să tragă mulți turiști mizând doar pe Dracula.
India are astăzi în jur de 1,31 miliarde de locuitori, din care aproximativ 15 milioane își petrec anual vacanțele în Europa, dar numărul acestora este estimat de către autoritățile române să crească la 50 milioane, până în 2020.
Este o țară a contrastelor, cu 400 milioane de persoane care trăiesc în sărăcie, reprezentând o treime din populația foarte săracă a lumii, dar și cu mulți oameni bogați, fiind pe locul trei în topul țărilor cu cei mai bogați oameni ai lumii și a treia economie din Asia.
Organizația Națiunilor Unite estimează că, peste șapte ani, în 2022, India va avea circa 1,4 miliarde de locuitori, depășind China și devenind astfel cea mai populată țară de pe planetă.
Din cele 15 de milioane de persoane care pleacă anual din India spre Europa pentru turism, România atrage un număr infim, India neintrând nici între primele 25 de țări care își trimit turiști în stațiunile montane și de pe litoralul românesc.
Aceasta deși Guvernul român a încheiat cu autoritățile de la New Delhi încă din 1994, prin hotărârea de guvern cu numărul 666, un Acord privind cooperarea în domeniul turismului, prin care părțile se angajau să aplice măsuri de atragere și a turiștilor din India spre România.
Acordul a fost încheiat pe 5 ani, cu posibilitate de prelungire automată pe noi perioade de 5 ani dacă nici una dintre părți nu își comunică intenția de a-l denunța. Acordul nu a fost denunțat, dar nici nimic nu a fost făcut.
Mai mult, România a participat în premieră la Târgul de Turism de la New Delhi abia în februarie anul trecut, practic după 20 de ani de la semnarea acestui Acord, interval în care autoritățile au constatat doar că simpla, și modesta, popularizare pe internet a mitului Dracula nu este suficientă pentru a-i determina pe turiștii indieni să vină în România. Pentru promovarea exportului au fost alocate din buget, în acest an, cu puțin peste 100.000 euro, autoritățile mizând că vor cheltui 70 de milioane de euro din fonduri europene în intervalul 2007-2013, fonduri neatrase în final integral.
Patronii agențiilor de turism din India au transmis în repetate rânduri că România este necunoscută turiștilor ca destinație de vacanță și că greu pot aduce până la 200 de turiști. Aceasta în condițiile în care cifrele oficiale relevă că turiștii indieni cheltuiesc în total aproximativ 91 miliarde dolari anual, cu 6.000 de dolari/turist, plasându-se din acest punct de vedere pe locul doi, după China, în rândul țărilor cu cele mai mari cheltuieli efectuate de turiști în străinătate.
Chiar Guvernul român admite că majoritatea țărilor cu destinații atractive pentru turiști, a căror dezvoltare este strâns legată de promovarea turismului, au realizat potențialul imens de care dispune India și au început demult campanii diverse pentru atragerea de turiști indieni.
Acum, și Guvernul român a decis să înceapă negocieri cu oficialii din New Delhi pentru ca, prin canale diplomatice, să formeze o echipă comună care să convingă agențiile de turism să promoveze și serviciile din România.
"Părțile vor desfășura activități specifice în vederea dezvoltării inițiativelor de promovare turistică pentru a crește fluxurile bilaterale de turism, printre altele, pentru turismul cultural-istoric, turismul de wellness și SPA, ecoturism și agro-turism, turism natural și de aventură, turism sportiv, turism gastronomic și de vinturi și alte tipuri de turism", este scris în documentul citat.
Va fi încheiat în acest sens doar un memorandum de înțelegere, pe o perioadă nedeterminată, nu un acord mai detaliat, existând deja unul de 20 de ani, nefolosit.