Fuziunea dintre Cargotec și Konecranes, cu efecte și în România, primește aviz condiționat de la Bruxelles

Fuziunea dintre Cargotec și Konecranes, cu efecte și în România, primește aviz condiționat de la Bruxelles
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 25 feb 2022

Comisia Europeană a aprobat condiționat fuziunea planificată între Cargotec și Konecranes, cei mai mari furnizori de echipamente de ridicat și manipulare mărfuri din Europa și printre cei mai mari din lume, cu activități și în România.

Aprobarea, care vine în urma unei investigații aprofundate a Comisiei, este condiționată de cesionarea activităților Konecranes în domeniul stivuitoarelor și a diviziei Kalmar Automation Solutions a Cargotec, inclusiv fabrica Kalmar din Polonia. Divizia de motostivuitoare a Konecranes are unități de producție în Suedia și China.

Urmărește-ne și pe Google News

Fuziunea trebuie avizată și de autoritățile antitrust din SUA și Marea Britanie.

UiPath, primul unicorn românesc, trimite peste 200 milioane dolari în România CITEȘTE ȘI UiPath, primul unicorn românesc, trimite peste 200 milioane dolari în România

Comisia Europeană a lansat, vara trecută, o anchetă aprofundată privind fuziunea dintre Cargotec și Konecranes, citând îngrijorări privind restrângerea concurenței pe piața europeană a echipamentelor de manipulare a containerelor și a mărfurilor.

Companiile finlandeze Cargotec și Konecranes, ultima cu subsidiară în România, au anunțat, în octombrie 2020, că au ajuns la un acord de fuziune, care ar crea unul dintre cei mai mari jucători la nivel mondial, cu vânzări anuale de 6,5 miliarde de euro și 28.000 de angajați în peste 50 de țări.

Cargotec, companie desprinsă din Kone Corporation în 2005, a obținut vânzări de 3,3 miliarde de euro anul trecut, cu aproximativ 11.000 de angajați.

Compania este controlată de familia Herlin, cea mai bogată familie din Norvegia, care a deținut anterior și Konecranes.

Fondată în 1910, Konecranes a fost o divizie a Kone Corporation până în 1994. Konecranes produce și comercializează echipamente de ridicat și manipulat containere și mărfuri, având 16.600 de angajați în 50 de țări la finele anului trecut.

Subsidiara din România, cu sediul la Timișoara și circa 30 de angajați, a raportat afaceri de 25,5 milioane de lei în 2020, în scădere de la aproape 33,1 milioane de lei în anul precedent. Profitul net a urcat de la 2,7 la 3,1 milioane de lei.

Cargotec și Konecranes vor continua să opereze independent până la finalizarea fuziunii.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
cargotec
kronecrane
echipamente ridicat
manipulare containere marfurj
macarale santier
konecranes romania
fuziune
ancheta comisia europeana