După un 2016 foarte bun, șeful Allianz-Țiriac Asigurări, Virgil Șoncutean, anticipează o creștere cu 5% a subscrierilor în acest an și atingerea vârfului din 2008, când liderul pieței, atunci și acum, a depășit pragul de 1,3 miliarde de lei, pe fondul unui portofoliu auto (RCA și CASCO) stabil și al avansului veniturilor din polițe de sănătate, viață și garanții.
“2016 a fost un an foarte bun pentru companie, o parte din deciziile strategice adoptate în urmă cu câțiva ani au început să dea roade. Astfel, am înregistrat creșteri de două cifre pe zona polițelor non-auto. Asta înseamnă că deciziile au fost corecte și vom continua în această direcție”, a declarat șeful companiei într-un interviu pentru Profit.ro.
Șoncutean spune că managementul companiei și-a învățat lecția după criza financiară declanșată în 2008, când Allianz-Țiriac a fost surprinsă cu expunere ridicată pe segmentul auto.
CITEȘTE ȘI Allianz-Țiriac vrea să reînnoiască polița care despăgubește angajații ROMATSA cu până la 1,4 milioane de lei în cazul pierderii brevetului de controlor de traficLa finele anului 2008, subscrierile RCA și CASCO au însumat 984,5 milioane de lei și au reprezentat 71,1% din primele subscrise din asigurări generale și de viață ale Allianz-Țiriac Asigurări. Ultimele date disponibile ale asigurătorului arată că, în primele 9 luni ale anului 2016, veniturile din RCA și CASCO au totalizat 576,5 milioane de lei și aveau o pondere de 63,6% din subscrierile companiei.
“Acum suntem mai balansați și vrem să rămânem așa pentru a evita cât mai mult posibil efectele negative provocate de diminuarea semnificativă a unui segment de business din cauza unor factori interni sau externi”, a afirmat Șoncutean.
Potrivit șefului companiei, așteptările acționarilor, grupul german Allianz și omul de afaceri Ion Țiriac, sunt avansul afacerilor peste media pieței.
“În acest an vrem un avans al subscrierilor de 5%, este un obiectiv rezonabil. Anul trecut, dinamica a fost mult mai mare, din cauza segmentului RCA, pe fondul ieșirii unor jucători din piață și majorării tarifelor la această categorie de polițe. A fost o conjunctură, nu era ceva așteptat”, a spus șeful asigurătorului.
CITEȘTE ȘI Șeful Allianz-Țiriac, despre intrarea de noi jucători pe RCA: Noi încurajăm concurența, dar la prețuri care să acopere cheltuielile. Altfel, nu mergeDatele preliminare ale companiei arată că, în 2016, liderul pieței a depășit pragul de 1,2 miliarde de lei din subscrieri pe ambele segmente de afaceri, asigurări generale și de viață.
“Am depășit 1,2 miliarde de lei în 2016, dar nu am atins maximul istoric din 2008. Suntem pe o curbă accelerată de revenire și, dacă vom crește cu 5% în 2017, vom atinge maximul istoric la finele anului”, a anticipat Șoncutean.
El a afirmat că anul 2017 a debutat promițător în zona asigurărilor non-auto și de sănătate.
“Pe RCA a încetinit creșterea, iar pe CASCO, o linie de business unde ne-am propus să creștem, ianuarie nu a fost o lună care să confirme așteptările. Pe non-motor, debutul anului a fost optimist, la fel și pe asigurări de viață, ceea ce confirmă angajamentul pe care îl avem pe termen lung pe acest segment de piață”, a spus șeful Allianz-Țiriac.
CITEȘTE ȘI Allianz preia 30% din E.ON Distribuție România. Numele companiei va fi schimbat în Delgaz GridȘoncutean a explicat că tendința de creștere a subscrierilor pe segmentul asigurărilor de viață este efectul reducerii dobânzilor bancare.
“Polițele unit-linked (cu componentă investițională – n.r.) s-au vândut bine. Beneficiem indirect de faptul că dobânzile bancare sunt la un minim istoric și cei cu economii consistente caută alternative pentru a-și diversifica plasamentele. În acest context, avem un flux pozitiv spre zona polițelor unit-linked, cu prima unică sau eșalonată”, a explicat Șoncutean.
De asemenea, spune șeful companiei, zona asigurărilor pentru angajați (employee benefits), atât viață, cât și sănătate, s-a înscris pe un trend ascendant, după câțiva ani de stagnare.
“Angajatorii au început să înțeleagă că, dincolo de pachetul salarial, retenția salariaților buni are rezultate bune dacă acesta este dublat de produse din zona asigurărilor de viață și de sănătate. Sunt și studii în acest sens, care arată că polițele de viață și de sănătate sunt căutate de salariați. Asigurările de viață și sănătate vor fi motoare de creștere a subscrierilor și în acest an, așa cum s-a întamplat și în 2016”, a arătat Șoncutean.
La finele anului trecut, Allianz-Țiriac avea aproape 90.000 de clienți pe zona asigurărilor de sănătate, de la 15.000 în decembrie 2013.
“În anul 2009, subscrierile pe sănătate au atins un milion de euro, iar în 2016 veniturile au însumat 10 milioane de euro. Allianz-Țiriac a început să se pregătească pentru această tendință din 2009 și, din 2013, pe măsură ce forța de vânzări s-a specializat, mai ales pe segmentul de sănătate, rezultatele s-au văzut foarte bine. În plus, și pe zona de daune ne-am îmbunătățit serviciile, în urma unui parteneriat încheiat cu NextCare, o companie specializată în managementul asigurărilor de sănătate”, spune șeful companiei.
CITEȘTE ȘI Estimare Allianz Țiriac: An de an, polițele RCA acoperă pagube echivalente cu cele ale cutremurului din 1977El a anticipat că, în următorii ani, atât la nivelul pieței, cât și la nivelul companiei, va avea loc modificarea ponderii asigurărilor de viață, sănătate și de răspundere în total subscrieri.
“Noi încurajăm această schimbare. La nivelul grupului Allianz, spre exemplu, asigurările de sănătate reprezintă 50% din subscrierile anuale”, a spus Șoncutean.
Pe de altă parte, el atrage atenția că segmentul asigurărilor de sănătate este mare consumator de resurse și, dacă nu este corect gestionat, se poate transforma într-un nou RCA.
"Sper ca maturitatea jucătorilor să nu transforme asigurarea de sănătate într-o nouă RCA. Pentru că disperarea de a acapara o parte din piața de sănătate riscă să se transforme într-un război al prețurilor și poate crea o criză care va exploda în câțiva ani. Tocmai pentru că este o asigurare cu intesitate maximă de capital și de resurse, atât în zona de daune, cât și de vânzări. Sper că din punctul ăsta de vedere s-a învățat lecția RCA", a spus Șoncutean.
Allianz-Țiriac este cel mai mare asigurător local, conform datelor Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).
Compania are un capital social de 99,4 milioane de lei, acționarii fiind grupul german Allianz - 52,16% și Vesanio Trading Limited (Cipru) - 44,48%, companie deținută de omul de afaceri Ion Țiriac.