Vânzările cu amănuntul din Marea Britanie au scăzut din nou în august, în mod neașteptat, înregistrând o serie record de evoluții lunare negative, potrivit datelor oficiale publicate vineri care amplifică îngrijorările legate de redresarea economică, chiar dacă volumul vînzărilor se menține peste nivelurile anterioare pandemiei, transmite Reuters, citată de News.ro.
Planurile din e-commerce-ul românesc, noile reguli pregătite de autorități în domeniu și cum pot fi atrași mai mulți clienți sunt doar o parte dintre temele care vor fi prezentate la Videoconferința Profit E-commerce, organizată cu sprijinul Philip Morris România, ING, Telekom România, Altex și programată pentru 30 septembrie.
Videoconferința va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV, detalii fiind disponibile AICI
Vânzările au scăzut în mod constant de la un vârf atins în aprilie, la scurt timp după ridicarea restricțiilor impuse magazinelor din cauza pandemiei de Covid-19.
Statisticienii afirmă că o parte a declinului de 0,9% al vînzărilor cu amănuntul din august reflectă schimbarea comportamentului consumatorilor, care au preferat să meargă la restaurante, care au fost redeschise mai recent.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Magazinele au avut însă și dificultăți de aprovizionare, iar declinul vânzărilor se adaugă semnelor că redresarea economiei britanice încetinește, după un val de cazuri de îmbolnăviri cu varianta Delta a coronavirusului, în luna iulie.
”Datele din august privind vânzările cu amănuntul aduc mai multe dovezi că revenirea cheltuielilor consumatorilor a încetinit considerabil în trimestrul trei și ar trebui să determine piețele să se îndoiască dacă Banca Angliei va fi într-adevăr în măsură să mărească dobânda de referință imediat după februarie”, a spus Samuel Tombs, analist la of Pantheon Macroeconomics.
În timp ce majoritatea economiștilor nu se așteaptă ca banca centrală să înceapă să înăsprească politica monetaeă până la sfârșitul anului viitor, piețele financiare consideră că există o probabilitate de 60% ca dobânda cheie să fie majorată în februarie.
Volumul vânzărilor cu amănuntul este totuși cu 4,6% mai mare decât nivelul din februarie 2020, înainte de începutul pandemiei de Covid-19, dar neschimbat față de nivelul din august 2020.