Antibiotice Iași va dezvolta proiecte în Slovenia, Croația, Muntenegru și se uită la piața saudită

Antibiotice Iași va dezvolta proiecte în Slovenia, Croația, Muntenegru și se uită la piața saudită
scris 11 aug 2019

Antibiotice Iași (ATB), unul dintre cei mai importanți producători români din industria farmaceutică de medicamente generice, anunță că a găsit oportunități de business pe piețe noi precum Arabia Saudită, Hong Kong, Cambodgia și Macao și va dezvolta proiecte în Slovenia, Croația și Muntenegru, potrivit raportului semestrial publicat pe site-ul Bursei de Valori București (BVB).

”Strategia de dezvoltare pe piața Europei vizează și țările din Europa Centrală și de Est, unde, pornind de la centrul de coordonare din Serbia, să dezvoltăm proiecte în țări precum Slovenia, Croația, Muntenegru. Exporturile din zona Rusia & C.S.I. se vor concentra în perspectivă în jurul reprezentanței din Ucraina, de unde vom coordona proiectele pe care le avem în această zonă”, arată raportul.

Urmărește-ne și pe Google News

În prezent, circa 29% din producția companiei merge la export.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Trump: Guvernul SUA nu va face afaceri cu Huawei și nu este pregătit să încheie un acord comercial cu China CITEȘTE ȘI Trump: Guvernul SUA nu va face afaceri cu Huawei și nu este pregătit să încheie un acord comercial cu China

”Chiar dacă în ultimii ani, în zona Orientului Mijlociu, a Asiei de Sud-Est se face simțită o puternică presiune asupra prețurilor, Antibiotice a reușit să-și păstreze principalii clienți tradiționali și să identifice oportunități de business pe piețe noi precum Arabia Saudită, Hong Kong, Cambodgia, Macao. În România, compania înregistrează în primele șase luni ale anului o creștere a veniturilor din vânzări brute de 11,5% de la 136,8 milioane lei la 152,5 milioane lei”, arată raportul companiei.

Antibiotice Iași a realizat în primul semestru al anului un profit net de 22,31 milioane lei și venituri din vânzări de 172,39 milioane lei.

De asemenea, exportul a crescut cu 6,34% comparativ cu exportul realizat în perioada similară a anului 2018.

”Principalele destinații ale produselor Antibiotice (produse finite și Nistatina) în semestrul I 2019 au fost: Asia (35%), America de Nord (20%) și Europa (15%). Vânzările în aceste zone au reprezentat aproximativ 70% din vânzările realízate pe piețele externe”, arată raportul.

Antibiotice are reprezentanță deschisă în Vietnam, Ucraina, Moldova și Serbia.

”Asia de Sud-Est este una dintre piețele în care deschiderea reprezentanței în Vietnam a permis o creștere accelerată a vânzărilor și implementarea de politici comerciale adaptate tuturor canalelor de vânzare. Vânzările de produse finite pe această piață au crescut cu 7% comparativ cu primul semestru al anului 2018. Creșterea vânzărilor a fost realizată pe segmentul produselor de spital prin creșterea cantităților valorificate în spitalele din Vietnam, în special pe produse antiinfecțioase. Începând cu anul 2019, am obținut autorizații de punere pe piață pentru alte patru produse”, se precizează în raport.

Pe piața din SUA exporturile de produse finite injectabile a crescut cu 44% în semestrul I 2019, prin adjudecarea de noi licitații. Creșterea vânzărilor a fost influențată și de semnarea unui parteneriat cu un nou distribuitor local, prima livrare fiind deja realizată în primul trimestru 2019, fiind în discuție o nouă livrare care se va concretiza în trimestrul IV al acestui an.

În primul semestru al anului 2019 compania a început înregistrarea unui pachet de aproximativ 35 de produse, obiectivul Antibiotice SA fiind de a exporta în Ucraina dar și în celelalte teritorii, conceptele de dezvoltare a companiei.

”În zona Africa și Orientul Mijlociu a continuat programul de expansiune pe piețele din Irak, Arabia Saudită și Africa, prin înregistrarea de noi produse. Astfel, în primul semestru al anului 2019 am obținut înregistrări pentru șase produse, urmând ca până la sfârșitul anului 2019 să obținem autorizații de punere pe piață și pentru alte produse din clasele antiinfecțioase și cardiovasculare”, spun autorii raportului.

În semestrul I al anului 2019, compania și-a consolidat vânzările pentru Nistatina micronizată în Statele Unite, care rămâne principala piață de desfacere pentru acest sortiment. Și în aceasta zonă au fost inițiate proiecte noi de colaborare, care să se constituie în sursa de creștere a volumelor tranzacționate pentru perioada 2020-2025.

”În Europa, piețele tradiționale de desfacere, Germania și Olanda, înregistrează o creștere cu aproximativ 30% a cererii cantitative. La acestea se adaugă, piețele noi precum UK și Polonia, unde au fost demarate proiecte noi cu producători locali de suspensii orale și ovule pe bază de Nistatina micronizată”, se mai arată în raport.

În primul semestru al anului 2019, valoarea pieței relevante (piața produselor din portofoliul Antibiotice, luată în considerare în strategia companiei) a fost de 1,05 miliarde lei, în crestere cu +8,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Consumul pe această piață a fost de 69,9 milioane cutii, din care Antibiotice deține o pondere de 22,2% cu cele 15,5 milioane cutii vândute. Produsele cu prescripție medicală (RX) reprezintă 58,7% din totalul vânzărilor valorice pe piața relevantă (615,8 milioane lei), în creștere cu +2,6% comparativ cu anul trecut. În aceeași perioadă, produsele fără prescripție medicală (OTC) reprezintă 41,3% din total (432,9 milioane lei).

Producția planificată a anului 2019 este de 583,8 milioane unități farmaceutice sub formă de comprimate, capsule, produse parenterale, produse topice (unguente, creme, geluri), supozitoare și ovule, cu 58,8 milioane unități mai mare decât în anul 2018.

În semestrul I al acestui an, producția realizată s-a concretizat în 320 milioane unități farmaceutice comparabil cu aceeași perioadă a anului trecut. Substanța activă Nistatina s-a produs într-o cantitate comparabilă cu cea din semestrul I al anului anterior.

Valoarea producției fabricate pentru export (Nistatina și produse finite) în semestrul I al anului 2019 reprezintă 28,6 % din totalul valorii produselor fabricate pe platformă, egală comparativ cu aceeași perioadă a anului 2018. Valoarea totală a producției din semestrul I 2019 a fost de 228,4 milioane lei.

Valoarea planificată aprobată a programului de investiții pentru anul 2019 este de 92.284.030 lei. Valoarea realizată la 30 iunie 2019 este de 17.947.245 lei. La acesta dată, procentul de realizare este relativ mic, deoarece în prima parte a anului, pentru multe din obiectivele de investiții, se derulează activitățile anterioare contractării, în conformitate cu procedurile interne, constând în: realizarea de proiecte (când este cazul), specificății tehnice, obținerea de avize, autorizații; solicitarea și analizarea de oferte; negociere și contractare, urmând ca în a doua parte a anului să se deruleze efectiv achizițiile și decontările către furnizori.

Plata dividendelor aferente anului 2018 se va efectua începând cu data de 20 septembrie 2019. Valoarea dividendului brut pe acțiune pentru anul financiar 2018 este de 0,009991506 lei.

Titlurile emise de Antibiotice sunt listate la categoria PREMIUM a Bursei de Valori Bucuresti sub simbol ATB, din anul 1997.

Compania are o capitalizare de 349,09 milioane lei și circa 1.400 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
antibiotice iasi
medicamente