Un grup de deputați PNL și UDMR a depus la Senat o inițiativă legislativă pentru modificarea legislației privind asigurările obligatorii RCA, care prevede plafonarea prețurilor acestor polițe la nivelul tarifului de referință stabilit de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Parlamentarii susțin că, în urma "falimentului City Insurance", ceilalți asigurători au "ridicat nejustificat" prețurile la RCA, situație care a condus de foarte multe ori la imposibilitatea reînnoirii polițelor. În plus, ieșirea City Insurance din piață "a creat o pseudojustificare de a elucta câștiguri financiare greu de suportat de către cetățenii care trebuie să încheie asigurări civile obligatorii".
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Parlamentarii mai vor, prin adoptarea proiectului legislativ, majorarea amenzii pentru faptele asigurătorilor RCA, de la 50.000 lei la 500.000 lei, "în vederea descurajării asigurătorilor RCA de a majora tarifele percepute asiguraților și totodată pentru realizarea unui sistem stabil și echitabil pentru asigurați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ce așteptări au băncile în legătură cu veniturile clienților în perioada următoare, produsele bancare ale viitorului, ce se va întâmpla pe bursă și cu RCA anul viitor, alături de multe alte teme, va fi anunțat la Videoconferința Profit Financial.forum - Finanțăm repornirea economiei - Ediția a IV-a.
Videoconferința, programată pentru 8 decembrie, va fi organizată cu sprijinul Garanti BBVA, Philip Morris România, UniCredit Bank, Alpha Bank, Banca Transilvania, CEC Bank, ING Bank și Grupul Nordis, urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV.
Detalii AICI
"Prin prezenta, inițiatorul dorește să rezolve problemelor semnalate pe piața asigurărilor RCA. Actul normativ va permite stabilirea de către ASF, a unui tarif RCA de referință aplicat atât persoanelor fizice, cât și juridice. De asemenea, având in vedere împrejurările excepționale manifestate prin dezechilibru major între cerere și ofertă, respectiv disfuncționalitatea evidentă a pieței asigurărilor obligatorii auto din Romania, s-a considerat necesară instituirea unui just echilibru bazat pe o realitate obiectivă din punct de vedere al capacității financiare a potențialilor asigurați", scrie în expunerea de motive a proiectului de act normativ.
La începutul lunii octombrie, Profit.ro a semnalat că retragerea autorizației de funcționare a City Insurance, fostul lider al pieței de asigurări, i-a determinat pe ceilalți asigurători prezenți pe segmentul RCA să majoreze tarifele practicate pentru această categorie de polițe, diferența față de prețurile din vară fiind acum cel puțin dublă sau chiar triplă, în unele cazuri. ASF a retras autorizația City Insurance în data de 17 septembrie.
Detalii despre efectele ieșirii City Insurance, AICI.
CITEȘTE ȘI City Insurance: Despăgubirile solicitate până acum sunt estimate la peste 100 milioane euroInițiatorii proiectului de modificare a Legii 132/2017 mai susțin că, în momentul de față, explozia prețurilor RCA nu are cauze reale.
"Mai mult, potrivit calculelor făcute de către specialiști, profitul asigurătorilor în prezent este de peste 50%. Conform celor declarate de către conciliatorii în asigurări, “în primul semestrul al anului 2021 comunicarea pentru dauna medie a fost circa 8.000 de lei. Având in vedere 5 din 100 de șoferi fac accidente, deci 8000 x 5 = 40.000 de mii. La asigurător ar rămâne 70.000 de mii de lei. Potrivit ASF, pentru un tir de peste 16 tone, prețul de referință este de 7.100 de lei, plus indicele de profit 36%, ar veni aprox. 9700 de lei, deci nicidecum peste 14.000- 18.000 de lei. Adică, la o sută de polițe RCA vândute, firma de asigurări rămâne cu un profit de 70.000 de lei, conform calculelor, adică asigurătorul câștigă 50%", se mai spune în document.