Ministerul Turismului intenționează să deruleze, în perioada septembrie - octombrie 2022, o campanie de promovare online și TV a brandului turistic național în Germania și Marea Britanie în vederea creșterii notorietății destinației turistice a țării în rândul locuitorilor celor două state. Anterior, Profit.ro a anunțat că ministerul intenționează să apeleze la influenceri pentru a atrage turiști să viziteze România.
"În vederea atingerii obiectivului strategic de creștere a notorietății destinației turistice România, prin comunicarea elementelor diferențiatoare, pe piețele externe vizate, este necesară dezvoltarea unei campanii integrate de marketing și comunicare, incluzând componentele TV și online, profitând de oportunitățile de pe piețele vizate, astfel încât promovarea să se realizeze într-o manieră sustenabilă, care să ajute la evidențierea valorilor românești. (...) După cum este cunoscut, în prezent, marketing-ul principalelor destinații turistice se realizează, în principal, online. Lipsa promovării online echivalează cu absența de pe piața turistică internațională. De aceea, obiectivele strategice ale promovării turistice online trebuie să urmărească creșterea conștientizării la nivel global a ofertei românești de turism și concentrarea pe produsele/piețele/segmentele cu cel mai mare potențial", se arată într-un document al Ministerului Turismului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit documentului, internetul a devenit sursa principală de accesare a informațiilor și de planificare a călătoriilor, ceea ce determină o adaptare majoră a modului în care trebuie promovate destinațiile turistice.
"Accesarea internetului de pe terminale mobile este un trend în experiența turistică, la fel și comportamentul de cumpărare online a produselor turistice, astfel încât utilizarea instrumentelor de marketing digital reprezintă unul dintre pilonii cei mai importanți în orice strategie de marketing integrat al destinației turistice. (...) Campania integrată media pe care o vom derula va consta în promovarea României pe canale TV și în mediul online, se va adresa cu prioritate potențialilor turiști, dar și operatorilor din industria turismului și va fi realizată în aceeași perioadă și pe aceleași piețe de interes. Având în vedere țările prioritare prevăzute de Planul de marketing 2011-2015, Masterplanul pentru Dezvoltarea Turismului Național 2007-2026, Strategia Națională a României pentru Dezvoltarea Turismului 2022-2030 cu Banca Mondială, alte documente strategice ale Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, cât și studiile efectuate de către consultanți externi ne propunem achiziționarea de servicii pentru derularea unei campanii integrate TV-online pe piețele de interes pentru țara noastră, care au generat/generează un număr mare de turiști pentru România, respectiv Germania și Marea Britanie (a fost luată în calcul perioada 2018-2021). De asemenea, aceste țări au un potențial ridicat atât din punct de vedere economic, cât și al consumului de publicitate TV-online din rândul piețelor de interes pentru România", se mai arată în document.
Obiectivele campaniei sunt creșterea nivelului de notorietate a României ca destinație turistică pentru city break, creșterea traficului pe site-ul www.romania.travel efectuat din țările respective și creșterea rankingului site-ului www.romania.travel în căutările pe Google despre România efectuate în țările respective.
În zona TV, publicul țintă este reprezentat de femei și bărbați aparținând piețelor țintă Marea Britanie, și Germania, 30-65 de ani, cu studii superioare și venit mediu și peste mediu, cu afinitate pentru călătorii.
În zona online, publicul țintă este reprezentat de femei și bărbați aparținând piețelor țintă Marea Britanie și Germania, 25-40, studii superioare și venit mediu și peste mediu, interesați de călătorii, bilete de avion, geografie, vacanțe, știri externe, gastronomie internațională
Campania media va fi realizată în limba engleză pentru Marea Britanie și în limba germană pentru Germania, în perioada septembrie - octombrie 2022.
Ministerul Turismului vrea ca numărul total de vizite pe site-ul Romania.travel generate de campania pay per click să atingă un total de 150.000 de accesări pe fiecare țară, excluzând bounce-backs. De asemenea, instituția vrea ca numărul total de vizualizări pentru campania pe Youtube să atingă cel puțin un milion de vizualizări pentru Germania, respectiv pentru Marea Britanie.
CITEȘTE ȘI Cât de scump este litoralul românesc la acest moment. Prețurile la cazare, mâncare și șezlonguri. Turiștii migrează către sudul litoralului, mult mai accesibilProcedura de consultare inițiată de Ministerului Turismului, prin care se solicită soluții/recomandări tehnice și oferte/propuneri de preț pentru derularea campaniei de promovare integrate TV și online în Marea Britanie și Germania, se va încheia în data de 1 august.