Piața asigurărilor de viață din România este tânără, la început de drum, dar în curs de maturizare și cu potențial de creștere pe termen lung, pe fondul rezultatelor din ultimii ani și al creșterii interesului populației față de aceste produse financiare, a declarat pentru Profit.ro directorul general al Metropolitan Life Romania, Carmina Dragomir.
“Uitându-ne la rezultatele pieței asigurărilor de viață din ultimii 3-5 ani, personal sunt foarte optimistă cu privire la viitorul acestei industrii. Creșterea înregistrată în 2017, de aproape 21%, este semnificativă, fiind un semnal foarte bun. Pe de altă parte, ponderea sectorului asigurărilor în PIB rămâne redusă, undeva la 1,3%. Spre comparație cu piețele mature, din vestul Europei, piața asigurărilor din România este tânără, se apropie de 30 de ani. Dacă ne uităm la Italia, piață pe care o cunosc foarte bine, situația este diferită. Acolo, părinții și bunicii au avut asigurări de viață și încheie acum polițe și pentru copii, este o piață matură, cu o penetrare de 6% în PIB și o pondere a asigurărilor de viață de 60% în total industrie. Piața românească este la început de drum, începe să se maturizeze, populația este din ce în ce mai conștientă de importanța unei astfel de produs financiar. În acest context, mă aștept ca piața să continue să crească pe termen mediu și lung”, a spus Dragomir.
Ea a venit la conducerea Metropolitan Life Romania în octombrie 2017, înlocuind-o pe Emilia Bunea. Anterior, Dragomir a fost director general adjunct și director de operațiuni la MetLife Italia, o companie cu afaceri de peste 200 milioane de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anul trecut, Metropolitan Life a subscris pe piața din România prime de 280,5 milioane de lei, în creștere cu 13% față de 2016, rezultat care a plasat compania pe locul trei în clasamentul asigurătorilor de viață, după NN Asigurări și BCR Asigurări.
Pentru că subscrierile Metropolitan Life sunt prin intermediul a două societăți înregistrate în Irlanda, compania nu apare în clasamentul de profil întocmit de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
“Metropolitan Life a crescut cu 13% față de 2016. Piața a crescut fără noi cu 21% și a evoluat așa din două motive: a crescut creditarea și interesul clienților față de asigurări de viață”, a explicat Dragomir.
CITEȘTE ȘI Allianz-Țiriac și Signal Iduna se bat pe contul de asigurări voluntare de sănătate al ANREEa a adăugat că obiectivul pentru acest an este păstrarea unui ritm de creștere de 2 cifre.
“Vrem să creștem în acest an și pe toate canalele de distribuție”, a mai spus șeful asigurătorului.
Anul trecut, sumele brute plătite de Metropolitan Life către clienți au însumat 96,29 milioane de lei, în creștere cu 7% față de 2016.
Metropolitan Life este parte a MetLife, una dintre cele mai mari companii de asigurări de viață din lume și filială a companiei irlandeze Metlife Europe.
CITEȘTE ȘI Renomia SRBA, controlat de cel mai mare intermediar de asigurări din Cehia, și-a fixat să atingă 25 milioane euro în România și să intre în Top 10 brokeri de asigurare, negociind deja și achizițiiÎnființată în 1868, MetLife frunizează, la nivel global, asigurări de viață, planuri de pensii, beneficii pentru angajați și servicii de administrare a activelor.
Cu aproximativ 100 de milioane de clienți, MetLife are operațiuni deschise în aproape 50 de țări și deține poziții de conducere în piețe din Japonia, America Latină, Asia, Europa și Orientul Mijlociu.
În România, Metropolitan Life are peste 19 ani de activitate pe piața de asigurări de viață.
Două milioane de clienți beneficiază de asigurări de viață și pensii private obligatorii oferite de Metropolitan Life la nivel local.