Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) a atribuit Celesta Comexim SRL București un contract de 2,4 milioane de lei, fără TVA, pentru livrarea de echipamente de testare a calității serviciilor de telefonie mobilă. Testele vor începe oficial în 2017.
Celesta Comexim a depus oferta în asociere cu Vector Technologies Ltd (Grecia). Contractul a fost estimat la 2,78 milioane de lei, fără TVA. La licitație a mai depus ofertă Rohde&Schwarz Romania.
“Cele 5 echipamente de testare a calității serviciilor de telefonie mobilă au fost achiziționate pentru realizarea de măsurători de acoperire conexate cu măsurători de calitate pentru serviciile de date și voce aferente tehnologiilor GSM, WCDMA și LTE cu scopul de a verifica respectarea condițiilor din licențele de utilizare a frecvențelor radio pentru furnizarea de rețele publice de comunicații electronice și de servicii de comunicații electronice”, se arată într-un răspuns al ANCOM remis la solicitarea Profit.ro.
CITEȘTE ȘI ANCOM: Clienții operatorilor telecom pot solicita despăgubiri dacă este depășită durata de soluționare a reclamației sau de remediere a deranjamentului produsContractul a fost semnat în data de 1 august și se va încheia la 30 octombrie.
“După achiziționarea echipamentelor, urmează o perioadă de corelare și dezvoltare a procedurilor și instrucțiunilor de lucru interne, urmând ca începerea oficială a testelor, precum și publicarea lor, să fie realizate în anul 2017. Având în vedere că obligațiile privind calitatea serviciilor sunt obligații continue pe perioada valabilității licențelor, nu va exista un termen de finalizare a testelor - aceste teste vor fi incluse în planurile anuale de măsurători ANCOM, urmând a fi publicate în cadrul unei aplicații online pe măsură ce sunt realizate. Măsurătorile vor fi distribuite pe întreg teritoriul țarii, distribuția și numărul acestora urmând a fi stabilite prin planurile interne de măsurători”, se mai spune în răspunsul ANCOM.
De asemenea, echipamentele vor fi folosite pentru realizarea măsurătorilor în cazul în care sunt reclamații cu privire la calitatea serviciului oferit de operatorii de telefonie mobilă.
“În cazul în care cerințele minime de calitate nu sunt îndeplinite, ANCOM poate aplica sancțiunile prevăzute in OUG 111/2011 privind comunicațiile electronice”, se mai arată în răspunsul instituției.
Cifrele ANCOM arată că românii utilizează peste 23 de milioane de cartele SIM, administrate de Orange Romania, Vodafone Romania, Telekom Mobile Romania Communications și RCS&RDS.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin promovarea concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației.