Subscrierile grupului austriac UNIQA în România au însumat 70,2 milioane de euro în primele nouă luni ale acestui an, în scădere cu 4% față de septembrie 2019, când au atins 73,4 milioane de euro. În schimb, profitul net cumulat al UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de Viață a atins 3,2 milioane de euro, de la 1,7 milioane de euro în urmă cu 12 luni.
Subscrierile au scăzut sub impactul accentuării efectelor generate de măsurile de reducere a ponderii asigurărilor RCA și asigurărillor auto facultative pe segmentul de leasing în cadrul portofoliului companiei, dar și pe fundalul contextului creat de pandemie.
"În trimestrul al treilea din 2020, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au păstrat în focus stabilizarea rezultatelor sub impactul actualului context generat de pandemie, precum și accelerarea diversificării portofoliului pentru susținerea unei dezvoltări durabile a activității. Asigurările non-auto au înregistrat în primele 9 luni din 2020 un avans de 10%, comparativ cu perioada similară din anul anterior, segmentele cu cea mai importantă contribuție la această creștere continuând să fie asigurările de locuință (+10%), incendiu (+39%) și răspunderi (+47%)", se arată într-un comunicat al grupului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Strategia pe segmentul auto a continuat în direcția creșterii calității portofoliului CASCO și diminuarea ponderii asigurărilor obligatorii de răspundere civilă.
“Evoluția companiei în primele nouă luni ale acestui an a fost în acord cu strategia asumată, definită de creșterea pe segmentele profitabile și îmbunătățirea rezultatelor în zona asigurărilor auto. Parcurgem o perioadă în care adaptarea continuă este necesară, iar centrarea pe client reprezintă principiul în baza căruia ne organizăm activitatea”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurări.
CITEȘTE ȘI Licitația MAI pentru turnul metalic și centrul de servicii electronice de lângă Plaza România - reluată, după ce la prima procedură nu s-a înscris niciun ofertantÎn ceea ce privește asigurările de viață, după ce evoluția pe acest segment a fost impactată de contextul stării de urgență, intervalul iulie - septembrie a adus o redresare a rezultatelor, în special pe canalul bancassurance. Activitatea pe segmentul asigurărilor de viață a fost susținută, în continuare, de vânzarea produselor tradiționale, care a înregistrat un avans de 2,5% față de același interval din 2019.
“Pentru segmentul asigurărilor de viață, lunile de vară au adus o revenire spectaculoasă, în special în zona bancassurace, ceea ce ne oferă încredere pentru rezultatele sfârșitului de an. Ne așteptăm ca asigurările de viață să continue trendul înregistrat în ultimele două luni. Rămânem alături de clienții noștri cu soluții de protecție inovatoare, adaptate nevoilor generate de noua realitate”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurări de viață.
În ceea ce privește costurile administrative, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au continuat să investească în calitatea experienței oferită clienților, încheind primele 9 luni ale anului curent la un nivel situat cu 1,4 puncte procentuale peste cel înregistrat în aceeași perioadă din 2019.
CITEȘTE ȘI iHunt, producător român de telefoane mobile: afaceri în creștere cu peste 60% în primele 9 luni, profitul s-a apropiat de 4 milioane de leiGrupul austriac UNIQA Insurance Group operează pe piața românească din 2008, prin UNIQA Asigurări. Doi ani mai târziu, UNIQA a început operațiunile pe piața asigurărilor de viață. Prezent în 18 țări și cu aproape 20.000 de angajați, UNIQA furnizează servicii de asigurări pentru 10,1 milioane de clienți.
În 2019, subscrierile UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de Viață au atins 97,2 milioane de euro, în creștere cu 4,8% ață de anul precedent, când veniturile au atins 92,7 milioane de euro. Profitul cumulat al celor doi asigurători a fost de 3,6 milioane de euro, conform standardelor IFRS.
În 2018, rezultatul final a fost afectat de amenda de 2,9 milioane de euro aplicată UNIQA Asigurări de Consiliul Concurenței.