Industria asigurărilor a cunoscut în ultimii ani o creștere a vizibilității în spațiul public, pe fondul unui efort de comunicare proactivă, spune președintele Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), Adrian Marin, care își va încheia mandatul la conducerea asociației în această lună. Pe de altă parte, șeful UNSAR afirmă că asociația mai are de lucru în ceea ce privește gradul de acoperire pentru asigurările obligatorii de locuințe, situat în jurul nivelului de 20%, introducerea stimulentelor fiscale pentru asigurările de viață cu componentă de protecție și în echilibrarea zonei de asigurări auto.
Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special
"Consider că una dintre principalele realizări, din punctul meu de vedere, este vizibilitatea în creștere a industriei noastre în spațiul public, în mass-media, și nu numai. Ne bucurăm de o susținere din ce în ce mai mare din partea membrilor la nivel de Board UNSAR, dar și a partenerilor. Sprijinul acordat proiectelor derulate în acești ultimi trei ani de mandat, marcați de pandemie, de provocările generate de conflictul din Ucraina, de falimentul fostului lider al pieței de asigurări RCA (City Insurance - n.r.), care nu a fost niciodată parte din UNSAR, de o multitudine de inițiative care riscau să acționeze împotriva intereselor consumatorilor etc", a declarat Adrian Marin pentru Profit.ro.
În esență, susține șeful UNSAR, eforturile depuse la nivel de asociație s-au transpus în ultima perioadă într-o comunicare proactivă, în secțiunile de specialitate formate de UNSAR cu implicarea oamenilor din companii și în proiecte mult mai bine conturate pe principalele linii din piață – auto, locuințe, asigurări de viață, IMM sau sănătate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"De asemenea, s-au regăsit în consolidarea relațiilor instituționale pe plan extern și intern, prin extinderea colaborării cu stakeholderi de calibru (EIOPA, ASF, ISF, Insurance Europe, camere de comerț etc.), cu alte asociații (BAAR, PIAR, ARTS) și cu multe alte instituții și organizații. De asemenea, membrii asociației au răspuns nevoilor pieței în perioada pandemiei, promovând soluții în sprijinul clienților, precum digitalizarea accelerată, iar încorporarea expertizei internaționale în domeniu a sprijinit planurile noastre de dezvoltare a pieței asigurărilor. S-au făcut mulți pași în acești ani. Desigur, mai sunt aspecte la care mai avem de lucru, si nu puține, însă UNSAR este acum cu adevărat vocea industriei de asigurări și sunt convins că asociația va fi activă și pe viitor, indiferent cine va asigura conducerea, și își va atinge obiectivele pe care echipa executivă le propune în mod constant", a spus reprezentantul asociației.
Marin a condus UNSAR timp de șase ani și consideră că, în mod sigur, multe lucruri se puteau face mai bine, dar este convins că experiența acumulată de membrii asociației în această perioadă va constitui un fundament puternic pentru consolidarea rolului organizației de formator de opinie în domeniul asigurărilor și al managementului riscului.
CITEȘTE ȘI Roșu, ASF: Piața asigurărilor ar putea trece în acest an, în premieră, de pragul de 3 miliarde de euro"Spre exemplu, mai avem de lucru în ceea ce privește gradul de acoperire pentru asigurările obligatorii de locuințe, introducerea stimulentelor fiscale pentru asigurările de viață cu componentă de protecție similar cu alte țari din Europa și, desigur, în echilibrarea zonei de asigurări auto. În special un cadru fiscal îmbunătățit pentru asigurările de viață cred că este extrem de util în România, ținând cont de deficitul de protecție pe care țara noastră îl are și pe care am încercat să îl facem vizibil prin studiile noastre. Cred că s-au făcut pași importanți în ceea ce privește promovarea asigurărilor facultative, prin derularea de studii de percepție, de campanii de educație financiară dedicate publicului larg, însă întotdeauna este loc de mai bine. Cert este că industria va continua să militeze pentru extinderea facilităților acordate pentru protecția prin asigurare", a mai spus Marin.
În ultimii șase ani, 2016 - 2021, industria asigurărilor a crescut cu peste 50%, de la 9,38 miliarde de lei la 14,24 miliarde de lei. În același timp, piața de profil a consemnat falimentele Carpatica Asig, precedat de cel al Astra Asigurări, Certasig, Forte Asigurări, Asimed și City Insurance, liderul industriei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SURPRIZĂ Sacha Dragic, fondatorul Superbet, intră pe piața asigurărilor, inclusiv RCA. A cooptat doi executivi redutabili"Astfel de falimente reprezintă o experiență regretabilă care pune presiune constantă pe încrederea românilor în asigurări. Sectorul asigurărilor are, de altfel, un rol strategic în circuitul economic al unei țări, prin preluarea riscurilor, dar și ca instrument de măsurare a bunăstării. Iar economia are nevoie de sectoare puternice, cu potențial de creștere în condiții sănătoase. Este regretabil cu atât mai mult când vorbim doar despre asigurări RCA, în condițiile în care oamenii și companiile au nevoie de sprijin constant și pentru alte riscuri importante, cum ar fi cutremurele, inundațiile, îmbolnăvirea, care au un impact mult mai mare asupra unei familii sau a unui business", a afirmat Marin.
Șeful UNSAR remarcă interesul în creștere al românilor pentru asigurările non-RCA, aspect evidențiat și cifrele publicate de ASF pentru 2022. "Acest lucru ne arată că oamenii își doresc să fie mai bine protejați, însă, deficitul de protecție rămâne în continuare accentuat și sunt necesare eforturi pentru creșterea gradului de protecție", crede reprezentantul asociației.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV UNIQA Asigurări intră pe segmentul polițelor de garanții și vrea subscrieri de 3 milioane de euro în următorii trei aniÎn România, prevenția nu și-a câștigat încă un loc important în mentalitatea socială, așa cum se întâmplă în alte țări europene, unde ponderea asigurărilor de viață, de sănătate sau de locuințe este de câteva ori mai mare.
"Educația financiară a devenit o prioritate în acest context, atât la nivel de industrie, cât și la nivel național. Multe dintre campaniile și programele desfășurate de UNSAR în ultimii ani au vizat educația financiară, mai ales a tinerilor pentru a-i ajuta să ia decizii financiare care să le protejeze viitorul, dar și pentru a contribui la creșterea forței de muncă în domeniu. De asemenea, susținem multe inițiative ale partenerilor noștri în această direcție. Dezvoltarea segmentelor de asigurări de sănătate și a celui de viață ar trebui să reprezinte un obiectiv nu doar pentru industrie, ci și la nivel guvernamental, deoarece măsurile legislative luate în această direcție pot contribui la sisteme de sănătate și de protecție socială mult mai performate, în beneficiul tuturor românilor", a subliniat președintele UNSAR.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Maratonul de Educație Financiară - Băiescu, doctor în economie: Etica distribuitorului de asigurări este fundamentală. Fără ea, un distribuitor devine un piromanUNSAR va continua să fie activă pe două paliere importante.
"Instituțional, prin consolidarea colaborării și parteneriatelor cu autoritățile interne și externe, dar și prin atragerea de aliați în proiectele UNSAR, deoarece este nevoie de o strategie unitară care să fie implementată pe termen mediu și lung. De asemenea, intensificarea comunicării privind rolul asigurărilor reprezintă un alt obiectiv. Ne dorim ca, prin acțiunile noastre viitoare, de educație financiară sau CSR, să contribuim la îmbunătățirea abilității oamenilor de a-și gestiona mai bine finanțele personale, de a-și planifica în avans evenimentele importante din viață, de a evita sau cel puțin diminua severitatea momentelor de criză. Sunt convins că UNSAR va continua acțiunile și politicile din ultimii ani pentru a consolida poziția asigurărilor ca instrumente financiare-cheie pentru dezvoltarea României", a mai spus președintele asociației.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV MaxyGo Invest, cu acționari din zona brokerajului în asigurări, va investi 500.000 euro în ialoc.roUNSAR este o organizație neguvernamentală, apolitică, creată în scopul dezvoltării și extinderii colaborării și cooperarii în domeniul asigurărilor și reasigurărilor.
Asociatia a fost constituită în anul 1994, la inițiativa unui grup de 13 companii de asigurare și reasigurare, și numără în prezent 20 de membri.
Principalele obiective al activității UNSAR vizează apărarea și reprezentarea intereselor asigurătorilor și reasigurătorilor din România, membri ai asociației, participarea la îmbunătățirea cadrului legislativ existent în domeniul asigurărilor, inițierea de soluții legale adecvate cu privire la modificările legislației în vigoare, promovarea activității de asigurări din România, promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei asigurărilor pe plan intern și internațional.