Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Adrian Covăsnianu susține că până la sfârșitul anului am putea vedea primele utilaje pe autostrada A7, Ploiești-Bacău-Pașcani-Siret. El apreciază că până în 2025 sunt șanse bune să avem autostrada finalizată între Ploiești și Pașcani.
Adrian Covăsnianu a spus duminică la Iași, într-o conferință de presă susținută la sediul USR-PLUS, că în acest an va fi lansată licitația pentru execuția tronsonului Ploiești-Buzău și că până la finalul anului am putea vedea la lucru primele utilaje.
„Referitor la A7, pentru tronsoanele Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani, avem săptămânal întâlniri în care verificăm stadiul, iar dacă avem probleme sau sincope stabilim ulterior un calendar și îl reactualizăm. Anul acesta vom lansa licitația de execuție pentru Ploiești-Buzău. Spre finalul anului am putea vedea primele utilaje care execută primii kilometri din autostrada de la Ploiești către Moldova. Spre 2024-2025 sunt șanse bune să avem autostrada gata până la Pașcani”, a spus Adrian Covăsnianu, potrivit News.ro.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a precizat că în ceea ce privește tronsoanele Pașcani-Suceava și Suceava-Siret avem „un mic decalaj, dar și aici se fac progrese”.
„Apreciez că la nivel local comunitatea devine din ce în ce mai vocală și mai interesată de proiectele Moldovei, indiferent de coloratură. E un lucru bun și normal. E un moment T zero pe care îl apreciem și consider că autostrada A7 se va face, e o chestiune doar de timp”, a afirmat Adroian Covăsnianu.
Referirindu-se la autostrada A8 Ungheni-Iași-Târgu Mureș, secretarul de stat a explicat că „abia acum se pun bazele reale ale proiectării, după ce ani buni întreg proiectul a fost tărăgănat”.
„Autostrada A8 este compusă din trei mari obiective majore: podul de la Ungheni, tronsonul Ungheni-Iași-Târgu Neamț și sectorul montan de la Târgu Neamț către Ditrău până la Târgu Mureș. Pe sectorul montan proiectul este cel mai avansat din cele trei tronsoane. Suntem în reviziurea studiului de fezabilitate. Au fost unele sincope și întârzieri din partea actualului proiectant, este vorba despre o firmă din Spania. Am fost obligați să facem anumite diligențe, plângându-ne către firma mamă din Spania. În urma insistențelor noastre lucrurile s-au mai deblocat. Simțim o altă mobilizare. Există foreze pe teren în zona montană. 61 la sută din studiul de fezabilitate este realizat. Avem traseul autostrăzii pe sectorul montan definitivat. Către finalul anului ar trebui să avem studiul de fezabilitate finalizat și agreat de către Comisia Europeană, creându-se ulterior premisele de a lansa capetele de sector montan pe finanțare în Planul Național de Redresare și Reziliență”, a afirmat Covăsnianu.
Totodată, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a precizat că pentru sectorul Ungheni-Iași-Târgu Neamț procedura de licitație este „destul de avansată” și că spre finalul lunii februarie va fi desemnat proiectantul pe acest tronson.
„Referitor la podul de la Ungheni, aici suntem în procedură de Mediu. E un calendar asumat împreună cu cei de la CNAIR. Avem speranțe că la jumătatea anului viitor vom avea acordul de Mediu. Suntem în discuție cu potențialul proiectant pentru a continua procedurile de avizare la Mediu. Suntem în grafic”, a conchis Covăsnianu.