Clienții cu carduri de debit BCR nu vor mai plăti, începând de azi, comisioane dacă retrag numerar de la ATM-urile băncii, însă, dacă vor să facă operațiunea la ghișeu, vor suporta comisioane duble decât cele aplicate până acum. Banca promite că din decembrie va elimina și comisionul de administrare a contului curent.
Comisionul de 0,25% (minim 5 lei) perceput la fiecare retragere de numerar de la ATM-urile proprii a fost eliminat, începând cu 1 octombrie, de BCR.
De la aceeași dată au fost eliminate și alte comisoane, precum cel de interogare a soldului la ATM-urile proprii (0,2 lei sau 0,1 euro/dolari), comisionul pentru plățile intrabancare realizate prin internet banking (2 lei sau 0,5 euro) și taxa de 10 euro percepută clienților care vor să înlocuiască un Token nefuncțional, utilizat pentru accesarea serviciului de internet banking.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același timp, pentru clienții care vor să retragă din contul de card numerar de la ghișeu comisionul a fost dublat. Astfel, dacă înainte banca percepea 0,5% din suma retrasă, minim 8 lei, la fiecare retragere de numerar efectuată la ghișeele proprii, acum comisionul a crescut la 1%, minim 15 lei.
Valoarea minimă a comisionului a crescut semnificativ și în cazul retragerilor de numerar realizate de clienții BCR la ATM-urile altor bănci: de la 6 lei, la minim 15 lei în prezent (comisionul procentual se menține la 1%). Aceeași valoare minimă a comisionului – 15 lei – se aplică și pentru retragerile de numerar efectuate în străinătate, la ATM-urile altor bănci decât Erste. Pentru retrageri de numerar în străinătate la ATM-urile Erste (acționarul majoritar BCR), comisionul de 0,25% minim 0,5 lei nu a fost eliminat.
Prin comisioane mai mari, banca încearcă să descurajeze nu doar retragerile de numerar la ghișeu, ci și transferurile intra și interbancare. Astfel, pentru transferurile din cont BCR în alt cont BCR, comisionul se dublează, de la 4 lei la 8 lei, iar pentru un transfer efectuat la ghișeu dintr-un cont BCR într-un cont deschis la altă bancă, clientul va fi taxat tot cu 8 lei, față de 6 lei cât plătea înainte.
Banca a arătat, într-un comunicat, că își propune, prin noua ofertă, să încurajeze operațiunile prin intermediul canalelor alternative. “Satisfacția clienților noștri se află în centrul preocupărilor noastre”, a declarat Dana Demetrian, Vicepreședinte Retail & Private Banking, BCR.
Potrivit afirmațiilor sale, banca vrea să schimbe felul în care clienții fac banking, stimulând folosirea cardurilor de debit și a operațiunilor prin Internet Banking. “De aceea, am redefinit oferta noastră de cont curent și tranzacții, bazându-ne pe un principiu simplu: dezvoltarea și reducerea costurilor operațiunilor efectuate prin canale alternative și creșterea costurilor pentru operațiunile la ghișeu”, spune Demetrian.
Această modificare a comisioanelor pentru operațiunile de cont curent este etapa premergătoare lansării noului cont curent cu costuri zero si a pachetelor de cont curent, lansare pe care banca a programat-o pentru începutul lunii decembrie 2015.
Banca Comerciala Romana (BCR), membră a Erste Group, se situează pe prima poziție în sistemul bancar local după valoarea activelor (14,4 miliarde de euro), BCR. Rețeaua teritorială include 21 de centre de afaceri, 23 de birouri mobile dedicate companiilor și 509 unități de retail localizate în majoritatea orașelor țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR deține și cea mai mare rețea națională de ATM (aproape 2.000 de bancomate) și POS (13.500 de terminale pentru plată cu cardul la comercianți).