Omul de afaceri Cristian Preotu, proprietarul Le Manoir, va lansa anul acesta Sushi Room, o rețea de sushi take away, împreună cu un concept de băcănie fină japoneză, atacând astfel și zona asiatică a gastronomiei premium.
Într-un interviu pe care ni l-a acordat, Preotu afirmă că se așteaptă ca în primul an un magazin Sushi Room să genereze o cifră de afaceri de 250.000 de euro.
Sunteți implicat de mai multă vreme în business-ul premium, mai există loc pe piața românească pentru dezvoltarea acestui segment? Există o vorbă - vinzi ieftin, câștigi puțin, vinzi scump, câștigi mult. Este valabilă? Care sunt atuurile afacerilor cu produse premium? Cred că este exact contrariul, în domeniul gastronomiei cel puțin, și asta pentru că materiile prime de bună calitate sunt scumpe și nu permit adaosuri mari.
Atuurile afacerilor cu produse premium sunt multiple. Este un stil de a face afaceri deosebit - este nevoie de pasiune și atenție pentru a lucra cu aceste produse. Apoi există satisfacția de a crea și difuza excelentă, plăcerea de a lucra cu cele mai bune produse, și să nu uităm de anturajul de calitate, atât din punct de vedere al clienților cât și al furnizorilor sau angajaților.
S-au înregistrat diminuări în urma crizei declanșate în urmă cu câțiva ani?
Piața produselor gastronomice de calitate și a vinurilor premium s-a lărgit în mod constant în ultimii zece ani, atât din punct de vedere al clientelei, cât și al ofertei. Criza a adus diminuări pe segmentul ultra-premium, care au fost recuperate în schimb pe segmentul premium. Ca exemplu, am vândut mai puține vinuri la 500 de euro sticla, dar mult mai multe la 50 de euro sticla. Per ansamblu, am înregistrat o creștere.
Până acum v-ați axat pe produsele premium din Europa/Franța, credeți că există piață și pentru specificul altor continente?
Există în mod cert o piață pentru produse gastronomice premium din alte continente, iar produsele japoneze sunt cu siguranță cele mai vizate.
Le Manoir este distribuitor al unor mărci celebre de sake și whisky din Japonia, precum Nikka. Aceste produse au avut o creștere spectaculoasă în Europa în ultimii ani, iar această tendință se regăsește acum, cu o întârziere, și în România.
Le Manoir va lansa anul acesta Sushi Room - o rețea de sushi take away împreună cu un concept de băcănie fină japoneză. Va fi practic un restaurant de sushi unde vor putea fi găsite și produse pentru a face sushi acasă, dar și multe alte specialități japoneze: sosuri, supe miso, condimente, prăjituri... și, bineînțeles, o gamă largă de sake, bere japoneză, whisky și o selecție specială de vinuri potrivite pentru sushi.
Ce vă doriți prin deschiderea acestor restaurante specific asiatic, mai exact japonez?
Ne dorim să oferim publicului o alternativă sănătoasă la preparatele tip take away, la un preț corect. Mâncarea japoneză este o mâncare sănătoasă, iar la Sushi Room vom propune specialități care au la bază orez brun sau sălbatic, quinoa sau pește bio, deci cu atât mai sănătoase. Experiența noastră cu clientela din România a fost intodeauna pozitivă pentru că am prezentat mereu produse de calitate, oricare ar fi fost originea acestora.
O gastronomie atât de diferită față de cea europeană precum cea japoneză credeți că va încânta clienții români?
Credem că Sushi Room va fi bine primit. Există o tendința spre bucătăria fusion, pe care o practică tot mai multe restaurante din București, și din ce în ce mai multe restaurante cu specific etnic-indian, turcesc, libanez, dar și thailandez sau japonez, care funcționează bine. Oferta de sushi în București, dar și din provincie, este destul de largă, deci clientelă există.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ați făcut vreun studiu în acest sens sau va bazați pe fler?
Am urmărit tendințele europeene în materie de gastronomie și am făcut un studiu de piață referitor la restaurantele etnice în România.
V-ați prospus să atrageți un anume segment de clienți, există un tip de client pentru gastronomia niponă?
Sushi Room este un concept orientat spre o clientelă sofisticată, care credem că va fi foarte receptivă.
Unde va fi amplasat restaurantul, cât contează poziționarea în succesul unei afaceri de acest gen?
Magazinele Sushi Room vor fi amplasate în zonele Premium din București, cum sunt Ateneul Român, Dorobanți, Cotroceni sau Pipera. Primul se deschide pe strada Episcopiei nr. 2-4, lângă Ateneul Român. Tot acolo va funcționa și un restaurant japonez. Poziționarea se va face mai ales în funcție de clientelă.
Îndrăzniți să faceți un prognostic în ceea ce privește cifra de afaceri după un an de la deschiderea restaurantului?
Estimăm că un magazin SushiRoom va genera aproximativ 250.000 euro pe an.
Bucătarii sunt foarte importanți, dacă nu esențiali, într-un restaurant. Aveți personal pregătit pentru gastronomia japoneză?
Avem bucătari specializați în gastronomia japoneză, cu o bogată experiență internațională. Am făcut mai multe teste și suntem foarte mulțumiți de calitatea preparatelor.
Materia prima de unde o veți procura, având în vedere faptul că bucătăria japoneză presupune alimente foarte proaspte, multe consumate în stare crudă?
Prima specializare a Le Manoir este importul și distribuția de vinuri și produse gastronomice. Suntem chiar noi distribuitorii materiilor prime pe care le vom folosi, așa că putem fi siguri de prospețimea acestora. Siguranța alimentară este foarte importantă, de aceea folosim doar ingrediente de la furnizori certificați. Nu putem face sushi cu pește cumpărat din piață.
Aveți pregătite și băuturi specifice japoneze?
Gama de băuturi este cuprinzătoare: sake, bere japoneză, vin japonez și o selecție de șampanie și vinuri care se potrivesc cu gastronomia japoneză, precum vinurile de Sancerre, Chablis sau Pouilly-Fumé.
În restaurant se vor respecta cu rigoare canoanele și regulile japoneze sau va fi un mix între localurile europene și cele asiatice?
Conceptul gastronomic are influențe europene (foie gras) și americane (california rolls), dar și mici detalii românești, date de ingrediente precum trufele de Transilvania.