Radu Voloagă este fondator al Voloagă Law Firm, o firmă românească de avocatură, înființată în 2014 și specializată în drept comercial și piața de capital.
1. Cum vedeți dumneavoastră un produs și/sau un serviciu premium în general?
În viziunea mea este o diferență între cele două. Un produs premium se diferențiază prin calitate, atenție pentru detalii, raritate și prin rezistența în timp. Să luam un exemplu comun, un ceas de lux. Dacă scoatem din ecuație prețul, ceasul rămâne un obiect de cea mai bună calitate, produs la capătul unui efort minuțios și care trece cu succes testul timpului. De cele mai multe ori, un astfel de ceas se transmite din tată în fiu și, odată cu trecerea anilor, îi creste valoarea. În ce privește serviciile premium, cred că aici sunt esențiale calitatea, provenind obligatoriu din experiența prestatorului, seriozitatea și gradul de adaptabilitate la nevoile clientului. La fel cum un costum trebuie personalizat pentru fiecare client în parte, în funcție de specificul conformației fiecăruia și un serviciu avocațial trebuie adaptat în funcție de cerințele specifice ale speței și de nevoile clientului. Dacă nu ai suficientă experiență în spate, nu poți să faci această ajustare și nu poți să prestezi un serviciu de calitate. La fel cum un costum nu se potrivește la fel pe două persoane diferite, un serviciu avocațial nu poate fi prestat la fel pentru două spețe diferite.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
2. Ce părere aveți despre interacțiunea de până acum cu SARTO?
Interacțiunea cu SARTO a fost ab initio o încântare. M-au cucerit materialele prezentate, atât prin calitate cât și prin gama extrem de largă de opțiuni. Sunt atât de multe stofe uimitoare încât este foarte greu să alegi numai una. Am fost apoi cucerit iremediabil de produsul finit, costumele care au ajuns să se așeze în mod elegant pe corpul meu într-o formă pe care nu mi-am închipuit-o vreodată. În momentul de față nu mă mai gândesc să îmi cumpăr haine business din altă parte și acesta e un mare beneficiu, câștig timp prin aceea că tot ce ține de ținuta mea e externalizat către prietenii de la SARTO.
3. Ce recomandări ați transmite unui business ce dorește să se poziționeze ca ofertant al serviciilor premium din România?
Recomandarea mea e ca businessul respectiv să se concentreze pe calitatea serviciilor prestate și pe identificarea și satisfacerea unui număr minim de clienți importanți, o masă critică ce, la rândul ei, va genera business. Mai mult nu înseamnă mereu mai bine iar o cifră de afaceri mai mare care ar compromite calitatea serviciilor ar putea fi pe termen lung dăunătoare.
4. Cum anticipați că se va transforma industria în care activați într-o lume post-pandemie?
Este deja evident ca pandemia a accelerat procesul de tehnologizare a lumii juridice. Cred că în timp modul de interacțiune între avocați, judecători și procurori va fi ireversibil îmbunătățit și ușurat de tehnologie. La fel și contractele, de la redactare, negociere până la semnare, litigiile de la accesul la dosarele electronice până la pledoarii, modul de desfășurare a ședințelor de judecată și de accesare a practicii judiciare, toate acestea se vor schimba. Ce nu se va schimba este elementul de bază al practicii avocațiale, raționamentul juridic, care nu poate fi imitat de un program pe calculator.