Acțiunile Tesla au scăzut luni cu până la 7%, fiind ulterior tranzacționate în declin cu circa 3%, după ce compania a redus prețurile unora dintre mașinile sale în China, relatează CNBC.
Tesla a redus prețul vehiculelor sale Model 3 și Model Y în China, una dintre cele mai importante piețe ale companiei.
Prețul de pornire pentru sedanul Model 3 a fost redus la 265.900 de yuani (36.615 dolari) de la 279.900 de yuani, scrie News.ro.
SUV-ul Model Y costă acum 288.900 de yuani, față de prețul anterior de 316.900 de yuani.
Reducerile Tesla inversează parțial unele dintre creșterile de preț pe care compania a fost forțată să le efectueze la începutul acestui an în China și SUA, pe fondul creșterii costurilor materiilor prime.
Elon Musk, CEO-ul Tesla, a avertizat în martie că producătorul de mașini electrice ”observă o presiune semnificativă recentă din partea inflației materiilor prime și logisticii”.
Scăderile de prețuri au loc și după ce Musk a spus că vede elemente de recesiune în China.
”China se confruntă cu un fel de recesiune”, mai ales pe piețele imobiliare, a spus Musk săptămâna trecută.
Tesla a livrat 343.000 de vehicule în trimestrul încheiat pe 30 septembrie, ratând așteptările analiștilor. Compania nu a dezvăluit câte mașini au fost livrate în China.
De asemenea, Tesla a ratat așteptările analiștilor cu privire la veniturile din trimestrul al treilea.
Cu toate acestea, în septembrie, Asociația pentru Autoturisme a Chinei a raportat că Tesla a livrat 83.135 de vehicule electrice fabricate în China, un record lunar pentru companie.
Tesla are o uriașă Gigafactory în orașul chinez Shanghai, la care a finalizat upgrade-urile la începutul acestui an.
Cu toate acestea, scăderile de prețuri apar în fața concurenței în creștere pentru Tesla în China, din partea unor firme autohtone ca BYD, susținută de Warren Buffett, precum și Nio și Xpeng.
Alți producători de mașini electrice au mărit prețurile în acest an, inclusiv BYD și Xpeng, din cauza impactului costurilor în creștere ale materiilor prime.
Economia chineză continuă să se confrunte cu provocări, în special pe măsură ce măsurile stricte pentru prevenirea extinderii Covid-19 continuă să afecteze vânzările cu amănuntul.
Produsul intern brut a crescut cu 3,9% în trimestrul al treilea, față de un an în urmă, depășind așteptările, dar rămân sub ținta oficială de creștere, de aproximativ 5,5%.