Acțiunile Kering, proprietarul Gucci, au atins cel mai redus nivel din ultimii șapte ani

Acțiunile Kering, proprietarul Gucci, au atins cel mai redus nivel din ultimii șapte ani
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 iul 2024

Acțiunile Kering, proprietarul Gucci, au scăzut cu până la 9%, la cel mai redus nivel din august 2017, după ce grupul de lux a anunțat o scădere mare a veniturilor în prima jumătate a anului și a emis o prognoză slabă pentru următoarele șase luni ale anului, transmite CNBC.

Declinul s-a atenuat ușor ulterior, acțiunile închizând în scădere cu 7,47%, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Disney și Warner Bros. Discovery au lansat un pachet comun cu servicii de streaming CITEȘTE ȘI Disney și Warner Bros. Discovery au lansat un pachet comun cu servicii de streaming
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Grupul a anunțat că veniturile sale au scăzut cu 11% în prima jumătate a anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Scăderea a avur loc ”pe fundalul unei piețe care încetinește în majoritatea regiunilor, cu excepția Japoniei”, a spus compania într-un comunicat.

”A existat o decelerare marcantă în China, în timp ce tendințele nu s-au îmbunătățit foarte mult în America de Nord și Europa”, a adăugat Kering.

Excluzând efectele valutare, veniturile grupului în Japonia au crescut cu 22% în prima jumătate a anului, în timp în Asia, excluzând Japonia, au scăzut cu 20%.

DECIZIE OMV Petrom acordă un dividend special, argumentând prin puterea financiară a companiei CITEȘTE ȘI DECIZIE OMV Petrom acordă un dividend special, argumentând prin puterea financiară a companiei

Kering a mai spus că se așteaptă ca profitul operațional recurent să scadă cu până la 30% de la an la an în a doua jumătate a anului 2024, invocând ”incertitudinile care influențează evoluția cererii din partea consumatorilor de lux”.

Profitul operațional recurent a scăzut cu 42% în primele șase luni ale anului, a menționat Kering, adăugând că acest lucru este în conformitate cu indicațiile emise atunci când grupul și-a raportat rezultatele financiare pentru primul trimestru, la începutul acestui an.

Kering deține mai multe companii de lux, printre care Gucci, Yves Saint Laurent și Bottega Veneta.

Gucci a înregistrat cea mai slabă performanță în prima jumătate a anului, între aceste mărci, veniturile sale scăzând cu 18% pe o bază comparabilă.

”În acest moment, nu vedem semne tangibile că Gucci își reînvine”, a declarat Luca Solca, analist senior de lux la Bernstein.

Reacția consumatorilor la noile linii de genți de mână care urmează să fie introduse în a doua jumătate a anului ar testa performanța mărcii, a adăugat el.

”Dacă reacția este pozitivă, atunci acest lucru ar putea fi la fel de rău. Dacă nu este, atunci cred că Kering va trebui să adopte măsuri de urgență pentru a încerca să protejeze rezultatul final”, a spus Solca.

CONFIRMARE FOTO Virgil Călina a deschis un nou hotel, alături de cel mai mare lanț din lume. Primul Crowne Plaza din afara Bucureștiului, acum chiar la Mamaia CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Virgil Călina a deschis un nou hotel, alături de cel mai mare lanț din lume. Primul Crowne Plaza din afara Bucureștiului, acum chiar la Mamaia

Gucci a avut dificultățiîn ultimele trimestre, după ce a avut un boom în 2021, în timpul pandemiei de Covid-19, pe fondul presiunii inflaționiste asupra cheltuielilor consumatorilor și a apariției tendinței ”luxului liniștit”.

Kering este ultima dintr-o serie de mărci de lux care a înregistrat scăderi, cel mai mare grup de lux din lume, LVMH, raportând vânzări mai mici decât se aștepta, la începutul acestei săptămâni.

Solca a spus că Kering a avut anterior o strategie de succes care a încorporat îmbrăcămintea de stradă și a atras consumatorii aspiraționali. Dar îmbrăcămintea de stradă nu este acum la fel de populară și a existat o încetinire în rândul clasei de mijloc și a consumatorilor aspiraționali - un ”dublu zgomot” pentru brand, a spus el.

viewscnt
Afla mai multe despre
kering
gucci
actiuni