Pentru sectorul ospitalier din Ungaria vara a început cu un program redus, zile libere și capacități de muncă atent planificate, deoarece în aceste unități se resimte o scădere a cererii solvabile, care este simțită, în primul rând, în primele zile ale săptămânii, scrie presa locală.
Locurile preferate sunt în continuare pline la sfârșit de săptămână. Între timp, prețurile în unitățile ungare ospitaliere sunt în continuare cu 30-50% sub media vest-europeană, deși costurile acestora sunt aproape aceleași, arată Rador.
A devenit o obișnuință scurtarea programului de lucru la bucătăria restaurantelor
Unitățile ospitaliere din Ungaria simt diminuarea cererii solvabile prin scăderea traficului la începutul săptămânii, unde din această cauză prima sau primele două zile din săptămână vor fi libere pentru a putea ecnomisii la cele mai mari costuri, respectiv la salarii și la forța de muncă necesară, a declarat președintele Federației Industriei Hoteliere din Ungaria, László Kovács pentru ziarul ungar "Világgazdaság".
Multe unități, în care nici duminică seara nu este una dintre perioadele aglomerate, nu se deschid, și există magazine care se protejează împotriva cheltuielilor inutile nu doar prin închiderea timp de mai multe zile, ci și prin reducerea orelor de deschidere în zilele lucrătoare.
A devenit o obișnuință scurtarea programului de lucru la bucătăria restaurantelor, astfel încât, de exemplu, comenzile de mâncare sunt luate doar până la nouă seara, în încercarea de a reduce programul de lucru al bucătarilor.
Potrivit președintelui federației, sunt încă destul de multe unități ospitaliere în care în perioada de vârf se poate obține un loc doar cu rezervare, însă numărul acestora a scăzut.
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ FOTO Cel mai mare lanț de restaurante fast-food din Finlanda vine în RomâniaDe la începutul pandemiei, 4.000 de unități ospitaliere din cele 51.000 au fost închise. Majoritatea unităților închise definitiv au fost magazine de băuturi alcoolice și locuri de divertisment, care nu au putut supraviețui în lipsa turiștilor străini.
Restaurantele nu pot impune majorarea justificată a cheltuielilor, deoarece le este frică să nu-și piardă oaspeții
Cele mai rezistente unități la crize s-au dovedit și anterior de a fi cofetăriile și cafenelele. Anul trecut au încheiat un an bun acele unități ospitaliere care au trecut cu bine în perioada de pandemie, problemele generate de război și creșterea prețurilor la energie, și au fost perseverente, au avut răbdare și rezerve financiare pentru a duce mai departe afacerea, a spus László Kovács, care a adăugat: Nu au fost neapărat unitățile de cea mai bună calitate care au supraviețuit perioadelor dificile, ci deseori acelea ai căror proprietari aveau un sprijin financiar suficient sau au putut realoca fonduri din alte sectoare, cum ar fi industria construcțiilor sau sectorul IT.
Oamenii sunt dornici de experiență socială, vedem intenția și disponibilitatea lor de a cheltui, înstă știm că sectorul ospitalier se află în fruntea listei de renunțare. Traficul a crescut prin deschiderea teraselor, precum și cererea de forță de muncă odată cu sosirea sezonului de vârf, dar antreprenorii fac planuri cu mai multă atenție ca niciodată.
De asemenea, restaurantele nu pot impune majorarea justificată a cheltuielilor, deoarece le este frică să nu-și piardă oaspeții. Prețurile în sectorul ospitalier din Ungaria sunt în continuare cu 30-50% sub media vest-europeană, în timp ce materiile prime sunt uneori mai ieftine în străinătate. Doar costurile salariale sunt mai mici în Ungaria, decât în Europa de Vest - ceea ce devine tot mai puțin caracteristic - și s-au stabilizat deja și prețurile la energie. Între timp, obiceiul de a merge la restaurant în Ungaria acoperă cel mult o masă pe săptămână sau lună, comparativ cu două sau trei vizite pe săptămână în Occident.
CITEȘTE ȘI OMV Petrom: Scădere de peste 5% a producției de petrol și gazeIndustria ospitalieră autohtononă luptă acum pentru obținerea plafonării prețului la energie, deoarece pentru mulți jucători de pe piață ar fi o ușurare uriașă dacă ar putea renunța la contractele lor încheiate la prețuri foarte mari. Începutul sezonului estival a fost o experiență mixtă, vremea deocamdată nu este favorabilă sezonului la Lacul Balaton, mulți oaspeți au renunțat la restaurantele din jurul lacului, a mai precizat László Kovács, care a adăugat: locurile stabile, vechi, de încredere, populare sunt de așteptat să se simtă bine și în acest an.