Hotelierii din Grecia vot să dea în judecată Booking.com, pentru a contesta restricțiile politicii de prețuri, despre care susțin că ar costa industria milioane de euro, potrivit Ekathimerini.
Curtea Europeană de Justiție a decis anul trecut că politicile de preț impuse de platforma de rezervare online sunt în detrimentul intereselor hotelierilor, arată Adevărul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Problema se concentrează pe cerința platformei ca hotelierii să mențină paritatea tarifelor, interzicându-le să ofere prețuri ale camerelor mai mici decât cele afișate în listările platformei.
De exemplu, dacă o cameră de hotel este listată pe Booking.com cu 100 EUR pe noapte, hotelierului îi este interzis să o ofere la un preț mai mic prin alte canale de vânzare sau pe site-ul propriu al hotelului, chiar dacă camerele rămân libere.
Hotelierii plătesc comisioane Booking.com cuprinse între 15% și 27%. De obicei, se percep comisioane mai mari atunci când hotelierii participă la programe de publicitate și alte promoții pe platformă.
S-a ajuns la un acord cu o firmă de avocatură specializată pentru a prelua cazul, potrivit Alexandros Vassilikos, președintele Camerei Elene de Hoteluri și HOTREC, Asociația Hotelurilor, Restaurantelor și Cafenelelor din Europa.
CITEȘTE ȘI H&M închide un întreg lanț de magazineNu este încă clar câți hotelieri greci s-ar putea alătura acțiunii colective.
Experții din industrie estimează că rezervările online la hoteluri din Grecia valorează aproximativ 2 miliarde de euro anual, veniturile Booking.com din aceste tranzacții fiind estimate la 200 de milioane de euro.
Booking.com se clasează drept jucătorul dominant în domeniul său, cu o cotă de piață de aproximativ 70%.
Comisia Europeană a decis în luna mai a.c. că site-ul de rezervări hoteliere Booking.com trebuie considerat gatekeeper (gardian), ceea ce îl supune obligațiilor stricte ale UE, potrivit Reuters.
După desemnarea sa ca gatekeeper, Booking.com are avut șase luni (finalul lunii noiembrie 2024) pentru a trimite un raport detaliat de conformitate, a spus Comisia. Cu toate acestea, unele reguli DMA sunt aplicabile cu efect imediat, în special obligația de a informa Comisia cu privire la orice concentrare intenționată în sectorul digital.
Dacă un gatekeeper nu respectă DMA, Comisia poate impune amenzi de până la 10% din cifra de afaceri totală a companiei la nivel mondial, care poate ajunge până la 20% în cazul încălcărilor repetate. De asemenea, poate impune limite activității de preluare.