Vola.ro, platformă online de rezervari bilete de avion din România, raportează dublarea afacerilor în anul 2022 comparativ cu 2021 și o creștere a numărului tranzacțiilor intermediate la 73 de milioane de euro în anul ce s-a încheiat, de la puțin peste 40 de milioane de euro în anul 2021.
Românii au depășit incertitudinile legate de călătorii din perioada pandemică și au cumpărat în anul 2022 cu 41% mai multe bilete de avion decât în 2021 folosind platforma.
Interesant este faptul că există în momentul de față un trend al zborurilor combinate, ale căror avantaje sunt prețurile mai mici, orele de decolare mai bune pentru pasageri și escale de scurtă durată.
În 2022, aproape 40% dintre itinerarii au fost formate din zboruri cu două sau mai multe companii aeriene diferite.
2022: trend ascendent al prețurilor biletelor de avion
Prețul biletelor de avion a crescut în medie cu 10-15% în anul 2022, procent care a variat în funcție de evoluția cererii pentru anumite destinații, dar și de flexibilitatea companiilor aeriene de a deschide noi rute.
Această creștere nu a afectat în mod negativ intenția de a călători a românilor, cele mai solicitate destinații fiind în continuare marile orașe europene și totodată orașele unde se află mari comunități de români. Londra, Roma, Milano, Madrid, Barcelona, Berlin, Paris, rămân cele mai căutate destinații pentru români iar prețul mediu al anului trecut s-a situat undeva între 115 - 145 euro / biletul de avion.
Planuri și previziuni pentru 2023
“Ultimii 3 ani au însemnat un rollercoaster pentru toate business-urile din turism. Până în 2020, eforturile noastre s-au concentrat pe dezvoltarea produsului online, pe dezvoltarea motorului de căutare și a interfeței cu care interacționează clienții. Pandemia ne-a învățaț să fim aproape de clienții noștri și astfel am deschis primele noastre birouri fizice, în aeroporturile Henri Coandă din București în 2022 și George Enescu din Bacău în 2023.
Planul Vola.ro este să deschidă și alte birouri în următoarea perioadă și să continue dezvoltarea produselor proprii,” spune Claudia Tocilă, Director de Marketing.