Autoritățile antitrust din Italia intră în luptă pentru Colosseumul din Roma, deschizând o investigație cu privire la vânzarea biletelor la preț umflat pentru turiștii care vor să viziteze vechea arena romană, unde odată luptau gladiatori, relatează Reuters.
Cel mai popular loc turistic din Italia, Colosseumul atrage milioane de vizitatori în fiecare an, scrie Hotnews.ro.
Dar turiștii se plâng că deseori este imposibil să găsești bilete obișnuite, deoarece marile companii de turism le scot pe site-ul oficial cu săptămâni în avans și le vând ca tururi ghidate, mult mai scumpe.
Autoritatea antitrust a spus că biletele au fost cumpărate „în masă prin utilizarea sistemelor automate de cumpărare”. Acesta investiga retailerul oficial, CoopCulture, precum și patru companii de turism.
„CoopCulture pare să nu fi pus în aplicare sisteme adecvate pentru a evita tezaurizarea biletelor... privând astfel consumatorii de posibilitatea de a cumpăra bilete la prețul obișnuit”, a spus autoritatea.
Cât costă un bilet normal și cât ajunge să coste după ce sunt achiziționate în bloc de agențiile de turism
Un bilet costă în mod normal 18 euro, dar marți site-ul oficial arăta că au mai rămas doar trei locuri până pe 7 august. În schimb, site-urile companiilor locale de turism ofereau numeroase tururi care variau între 37.50 și 74.00 euro.
Nu a existat niciun comentariu imediat din partea CoopCulture sau a companiilor de turism.
Carlo Rienzi, șeful organismului pentru drepturile consumatorilor Codacons, a declarat că „ticketingul secundar” costă Italia milioane de euro.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Sacha Dragic, fondatorul Superbet, intră pe piața de capital„Solicităm guvernului să introducă noi prevederi capabile nu numai să blocheze biletele secundare, ci și să impună penalități foarte mari pe acele site-uri”, a spus Rienzi într-un comunicat.
Construit acum 2.000 de ani, Colosseumul a fost cel mai mare amfiteatru din Imperiul Roman și a fost folosit pentru a găzdui lupte între gladiatori, execuții și vânătoare de animale.
A atras recent atenția presei, deoarece vizitatorii au fost surprinși scriind graffiti pe pereții săi.