Una din cinci companii din Uniunea Europeană a realizat vânzări prin intermediul rețelelor informatice, cum ar fi Internetul sau alte forme de schimb de date electronice, acestea reprezentând 17% din cifra lor totală de afaceri, potrivit datelor publicate miercuri de biroul european de statistică, Eurostat.
În cadrul vânzărilor electronice, 7% din cifra totală de afaceri a fost obținută prin vânzările realizate prin intermediul site-urilor, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Majoritatea vânzărilor realizate prin site-uri au avut loc prin site-urile sau aplicațiile companiilor (6% in cifra totală de afaceri), iar restul (1%) prin intermediul platformelor de comerț electronic disponibile pe alte site-uri sau aplicații.
Între statele membre ale UE, cele mai mari procentaje de cifre de afaceri obținute prin vânzările de pe site-uri au fost înregistrate în Belgia și Irlanda (15%). Statele membre cu cele mai scăzute niveluri au fost Bulgaria și Slovenia (ambele cu 2%).
România ocupă locul 21 în UE, cu un nivel de circa 4% din cifra totală de afaceri a companiilor realizată prin intermediul comerțului electronic.
Irlanda era în 2017 țara cu cea mai mare pondere a vânzărilor prin intermediul platformelor de comerț electronic (3%).
Datele Eurostat se bazează pe rezultatele unui sondaj anual referitor la utilizarea formelor electronice de comerț, care include companii cu cel puțin 10 angajați.