Vânzările cu amănuntul din SUA au crescut cu 7,6% în intervalul 1 noiembrie-24 decembrie, care reprezintă perioada cumpărăturilor pentru sărbătorile de iarnă, cumpărătorii fiind atrași de discounturile mari, potrivit unui raport realizat de Mastercard, citat de Reuters.
Creșterea vânzărilor cu amănuntul este mai mare decât cea de 7,1% anticipată de Mastercard în septembrie, când compania de carduri estima că americanii își vor devansa cumpărăturile în octombrie, pentru a prinde reduceri timpurii, scrie News.ro.
Cu toate acestea, creșterea vânzărilor cu amănuntul de sărbători din acest an este mai mică decât creșterea de 8,5% de anul trecut, deoarece inflația aflată la maximele mai multor decenii, creșterea ratelor dobânzilor și pericolul unei recesiuni i-au făcut pe consumatori să fie mai precauți.
Comercianții cu amănuntul, inclusiv Amazon.com Iși Walmart, din Statele Unite, au oferit reduceri mari în perioada sărbătorilor pentru a scăpa de stocurile în exces și pentru a-și readuce stocurile la niveluri normale.
Acest lucru a dus la o cerere puternică pentru orice, de la jucării la electronice, în perioada de cinci zile dintre Ziua Recunoștinței și Cyber Monday.
Cu toate acestea, vânzările de electronice au scăzut cu 5,3% în perioada mai largă de aproximativ două luni, potrivit raportului Mastercard SpendingPulse.
Dar vânzările din categoriile de îmbrăcăminte și restaurante au crescut cu 4,4%, respectiv cu 15,1%, contribuind la creșterea cifrei totale.
Vânzările online au crescut cu 10,6% în această perioadă, ușor sub creșterea de 11% de anul trecut, se arată în raportul Mastercard.
Între timp, în timpul săptămânii de vânzări online, vânzările totale cu amănuntul au crescut cu aproximativ 11%, a arătat un raport separat Mastercard SpendingPulse, de la sfârșitul lunii noiembrie.
Mastercard SpendingPulse măsoară vânzările cu amănuntul în magazine și online prin toate formele de plată. Exclude vânzările de automobile.