Scosese deja Balenciaga pantofi sport din resturi vegetale – se pretează la a fi prelucrate grație fibrelor pe care le conțin. Este în principal cazul bambusului, nucilor de cocos, ananasului, ambele coaja fibroasă, dar și al cojilor de mere.
Mai nou, un startup din Torino, Steve’s, îi calcă pe urme. Producția a început deja din 2022 și firma vinde deja online sneackers de lux din coji de mere și catifea din resturi de producție. Însă acum va deschide și puncte de vânzare fizice, arată G4Food.ro.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cum se realizează materialul de origine vegetală
Partea superioară, unde de obicei se folosește piele naturală sau sintetică sau material textil este cea realizată din coji de mere. Mai precis, folosește un material inovativ numit upppeal, realizat la Florența cu resturi de producție din Trentino Alto Adige, în zona de est a graniței Italiei, spre Austria. Este o zona foarte propice culturilor de mere, din care o marte sunt prelucrate, motiv pentru care resturile de producție se încearcă a fi transformate în resursă.
Acest material brevetat cu câțiva ani în urmă a început să fie folosit de mai mulți designeri renumiți, printre care și Stella McCartney. Are aspect de piele sintetică și se folosește în mai multe sectoare, nu doar în cel vestimentar și de încălțăminte.
Acest material este combinat de designerii de la Steve’s cu catifea de calitate provenită din resturile de producție din industria textilă, împiedicându-le să se transforme în deșeuri. Motiv pentru care încălțămintea produsă este de facto în serie limitată.
O lungă călătorie înainte de a începe producția
„Înainte să lansăm produsul, am petrecut un an străbătând Italia, discutând față în față cu artizani și furnizori. Căutam parteneri care să împărtășească aceeași viziune și să aibă aceeași dorință de inovație într-un sector atât de tradițional, cum e încălțămintea în Italia”, povestește Giulia Gandini, unul dintre cei doi frați fondatori ai startupului, pentru Corriere della Sera.
Acum, ei au lansat și o campanie de crowdfunding pentru a contribui la efortul financiar de a deschide și puncte fizice de vânzare în Italia.
„Studiem cu interes și piețele din nordul Europei, în special Olanda și Germania, unde consumatorii sunt foarte sensibili la capitolul sustenabilitate și inovație. În același timp, am perceput deja un mare interes în țările din estul Asiei, mai ales în Japonia și Corea de Sud, explică fondatorii.