Românii au ales în 2019 branduri de ceasuri foarte cunoscute atât în România, cât și la nivel internațional.
Ceasurile din topul celor mai bine vândute se înscriu în 2 categorii: pe de-o parte, brandurile clasice, apreciate pentru accesibilitatea și durabilitatea produselor: Casio, Orient și Citizen, și de pe de alta, brandurile premium: Tissot, Garmin și Ingersoll, arată o analiză WatchShop.ro, magazin online de ceasuri.
Eistă o categorie de clienți care cumpără ceasuri în funcție de brand, care, în mod similar cu preferința pentru telefoane mobile cu aceleași sistem de operare sau de la același brand, sunt printre primii cumpărători atunci când producătorul preferat lansează noi modele, conform WatchShop.
O altă categorie este reprezentată de clienții care rămân fideli unui brand pentru că le-a devenit familiar, chiar dacă nu au neapărat o pasiune pentru acesta, și fac achiziții mai rar, la 2-3 ani.
De cealaltă parte, sunt clienții care își aleg ceasul pentru aspect și cum se asortează ținutelor zilnice, fără o afinitate legată de brand, și nu în ultimul rând, pasionații de orologerie care fac achiziții ținând cont de funcționalitățile ceasurilor.
Aceștia din urmă au ales în 2019 ceasuri care indică data, zilele săptămânii și cronograf, dar și modele cu funcții sport: profiluri predefinite pentru activități, senzor optic de puls și notificări smart. Chiar și acești clienți au început anul acesta să fie mai atenți la aspectul ceasului, pe care și-l doresc în tendințe și să se asorteze cu ținutele de zi cu zi, deci îl schimbă mai des.