Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană (UE) și în zona euro au crescut ușor în luna iulie, însă România se numără printre statele-membre cu cea mai puternică scădere a acestui indicator, de la o luna la alta, arată datele publicate de Eurostat.
Conform oficiului european, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,1% în zona euro și cu 0,2% în UE, în luna iulie 2024, comparativ cu iunie. Cu toate acestea, țările membre cu cele mai importante scăderi ale vânzărilor cu amănuntul au fost: Luxemburg (-2,1%) și România (-1,8%), scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ritm anual, vânzările cu amănuntul s-au diminuat cu 0,1% în zona euro, dar au înregistrat un avans de 0,4% în UE. În acest caz, România este printre statele Uniunii cu cele mai mari creșteri ale vânzărilor cu amănuntul, cu un avans de 6,5%, fiind devansată doar de Luxemburg (10,3%), Croația (7,9%) și Bulgaria (6,8%).
În cazul României, conform datelor publicate anterior de INS, în iulie 2024, comparativ cu luna anterioară, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), ca serie brută, a crescut, pe ansamblu, cu 4,6%, ca urmare a activităților raportate în: vânzările de produse nealimentare (+6,4%), vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+3,9%) și comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+2%).
Potrivit INS, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), ca serie ajustată, a scăzut, pe ansamblu, în luna iulie a acestui an, față de luna anterioară, cu 1,8%, pe fondul scăderii înregistrate în comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-9,2%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (-1%). Pe de altă parte, vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,3%.
De asemenea, de la un an la altul (iulie 2024 vs iulie 2023), afacerile din comerțul cu amănuntul, ca serie brută, au crescut cu 8,1%, datorită vânzărilor de produse nealimentare (+14,5%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,8%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+0,6%).
În același timp, ca serie ajustată, volumul cifrei de afaceri din același tip de comerț s-a majorat cu 7,4%, în urma creșterilor din vânzările de produse nealimentare (+12,3%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+5%). În schimb, comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate s-a diminuat 0,2%.