Rețelele sociale joacă un rol din ce în ce mai mare în cumpărăturile de modă. 46% dintre români au făcut cumpărături de noi branduri, în special prin intermediul rețelelor sociale (Facebook și Instagram), în ultimele 12 luni.
România este pe locul 5 în acest top, după Estonia (un procent covârșitor de 82% dintre participanții la un studiu european realizat de startup-ul ceh de fashion online Glami în 10 țări, susțin că au făcut shopping și au descoperit noi branduri prin social media), Grecia (51%), Lituania (48%) și Slovacia (47%). La același nivel cu românii sunt cumpărătorii din Ungaria (46% dintre respondenții maghiari spun că preferă achizițiile prin Facebook și Instagram Shops).
În a doua jumătate a clasamentului sunt țări precum Bulgaria (doar 41% dintre acești cumpărători spun că folosesc social media pentru cumpărături de modă), Slovenia (39%), Letonia (39%) și Cehia (pe ultimul loc din țările analizate, la un procent de numai 27% cumpărători prin social media).
Cu cât oferta este mai mare, cu atât dorința crește. Și nu doar de cumpărături practice, ci și de achiziții impulsive, mai degrabă „iraționale”.
În țările menționate mai sus le-a fost cerut utilizatorilor să-și listeze cele mai „iraționale” comenzi de modă (articolele care nu le-au fost necesare în lockdown sau în perioada work-from-home, dar cărora pur și simplu nu le-au putut rezista), din ultimul an de pandemie.
În topul achizițiilor de acest tip, pe categorii de produse, se numără articole precum jachetele din blană, pentru petreceri, pantofii cu toc extravaganți, rochiile de cocktail, blazerele pentru ieșiri la evenimente, ochelarii de soare de designer, pantalonii din piele, mănușile din piele, jachetele elegante ori gențile de designer.
Peste 20.000 de vizitatori GLAMI din 10 țări au participat la sondaj.