Grupul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat o creștere de 32,5% a profitului net în perioada februarie-octombrie, însă a adăugat că ritmul de creștere a vânzărilor sale a încetinit comparativ cu perioada similară a anului trecut, în contextul în care consumatorii trec printr-o perioadă dificilă, transmite Reuters.
Cel mai mare retailer mondial de fashion a înregistrat un profit net de 4,1 miliarde de euro în primele nouă luni, în linie cu așteptările analiștilor, care mizează în continuare pe capacitatea companiei de a atrage noi cumpărători, scrie Agerpres
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania care stă în spatele Zara și a altor branduri investește în magazine mai mari dar mai puține precum și în capacități logistice care să îi susțină vânzările online și să poată livra hainele în mai puține zile decât rivalii, precizează analiștii.
În primele nouă luni, vânzările Inditex (atât în magazine cât și online) au crescut cu 11% în ritm anual, mai puțin decât avansul de 19% înregistrat în perioada similară a anului trecut, dar mai bine decât performanțele înregistrate de principalul rival H&M.
Comparativ, în prima jumătate a anului, Inditex a realizat o creștere de 13,5% a vânzărilor și un salt de 40% al profitului net.
În perioada cuprinsă între 1 noiembrie și 11 decembrie, vânzările Inditex au crescut cu 14% în ritm anual, ceea ce arată un început bun al sezonului de cumpărături de sărbători, în condițiile în care Zara a oferit reduceri de 40% de Black Friday.
Zilele trecute, Zara a retras o campanie de marketing care includea manechine înfășurate în alb după ce unii activiști pro-palestinieni au cerut boicotarea retailerului. Compania a informat că regretă "neînțelegerile" din jurul campaniei sale de marketing.
Pe lângă Zara, Inditex deține și lanțurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius și Oysho.