Startup-ul spaniol Glovo, operatorul platformei omonime de livrări rapide la domiciliu, care a intrat în România primăvara anului 2018, operațiune anunțată în premieră de Profit.ro, va intra integral pe profit peste 3-4 ani, spune Victor Răcariu, șeful Glovo România.
"Business-ul Glovo este unul de volume mari și câștiguri mici. Vom deveni profitabili integral peste 3-4 ani", spune acum Răcariu.
Aplicația Glovo de livrare rapidă, în maximum 1 oră, la domiciliu sau la birou, de produse alimentare și nealimentare, după modelul companiei americane Postmates, a intrat în România în aprilie 2018, după ce a atras o finanțare de 30 de milioane de euro de la mai multe fonduri de investiții și l-a recrutat pe Niall Wass, fost Senior Vice President al Uber, cel care a extins serviciile Uber în peste 50 de țări.
Câteva luni mai târziu, în iulie 2018, Glovo a atras încă 115 milioane de euro, de la Seaya Ventures, Cathay Innovation și Rakuten Capital, iar recent a mai semnat pentru încă 150 milioane euro.
Compania are peste 1.000 de angajați în 124 de orașe din 21 de țări, aplicația sa fiind folosită de peste 5,5 milioane de utilizatori.
Serviciul Glovo este disponibil în București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași și Brașov și va fi extins în Craiova și Constanța în cursul acestei luni. De asemenea, urmează Galați, Bacău, Oradea, Sibiu, Ploiești și Pitești.
"În timp, vrem să acoperim toate orașele cu peste 150.000 de locuitori", a afirmat Răcariu.
Până în acest moment, Glovo a livrat în orașele din țară peste 1,8 milioane de produse. Pentru a le livra, curierii au străbătut peste 3,5 milioane de kilometri cu bicicleta, scooter-ul sau mașina.
CITEȘTE ȘI Ioana Burcea, fiica proprietarului Paralela 45, intră pe segmentul de restaurante și deschide primul bistro gastronomicPreferințele culinare ale românilor sunt foarte diverse. În timp ce bucureștenii preferă cheeseburger-ul, clujenii au optat cel mai des pentru pui crocant, iar pizza a fost mâncarea cel mai des comandată de către timișoreni. Când vorbim despre micul dejun, românii comandă cafea, sandvișuri și produse de patiserie, iar la prânz lipia cu pui, burgerul și salata sunt alimentele preferate.
Peste 85% din comenzile de mâncare reprezintă 510.000 de shaorme, 380.000 de burgeri și 330.000 de porții de cartofi. Utilizatorii Glovo pot alege din aplicație categoria “Orice” pentru a rezolva probleme apărute pe neașteptat.
Categoria a fost folosită de peste 130.000 de ori pentru comandarea unei varietăți mari de produse: de la obiecte vestimentare și accesorii până la obiecte decorative, gadget-uri și produse sportive.
Peste 70.000 de comenzi s-au realizat prin categoria “Curier”, printre cele mai livrate bunuri numărându-se documente personale, chei și haine uitate și contracte.
CITEȘTE ȘI Retailerul german Peek & Cloppenburg deschide un flagship store în Iulius Town Timișoara"Cineva a dorit să joace table la ora 10 seara și nu avea jocul în casă. A comandat pe Glovo și curierul a livrat jocul de table la domiciliu", a spus reprezentantul Glovo România.
Întrebat cât câștigă un curier Glovo, Răcariu a spus că suma se ridică la aproximativ 180 lei brut la 8 ore de muncă. În aplicație sunt înscriși circa 4.000 de curieri, din care 1.500 sunt activi.
Unii curieri câștigă peste 1.500 lei brut pe săptămână. Comanda medie se situează la 50 lei, iar timpul mediu de livrare este de 38 minute", a spus șeful Glovo.
Startup-ul concurează pe piața locală cu platforme precum Uber Eats și Takeaway.