PepsiCo, cu două fabrici locale, își avertizează investitorii în legătură cu taxa pe zahăr din România. O altă problemă: consolidarea din retail pune presiune pe prețuri

PepsiCo, cu două fabrici locale, își avertizează investitorii în legătură cu taxa pe zahăr din România. O altă problemă: consolidarea din retail pune presiune pe prețuri
scris 11 mar 2024
PepsiCo, cu două fabrici în România, își avertizează investitorii că taxa pe zahăr impusă de România la 1 ianuarie, ca și un val de alte taxe similare din alte țări, poate avea un impact negativ asupra costurilor de producție și al rezultatelor financiare.
 
Urmărește-ne și pe Google News
"Anumite jurisdicții în care sunt vândute produsele noastre au impus sau intenționează să impună/ să majoreze taxele pentru fabricarea, distribuția sau vânzarea anumitor produse ale noastre, în special băuturi, ca urmare a ingredientelor conținute în produsele noastre. Aceste taxe variază în ceea ce privește domeniul de aplicare și forma: unele se aplică tuturor băuturilor, inclusiv băuturilor necalorice, în timp ce altele se aplică doar băuturilor cu îndulcitor caloric (de exemplu, zahăr).
Turcii revin și discută din nou să schimbe numele companiei Arctic Găești cu un alt brand CITEȘTE ȘI Turcii revin și discută din nou să schimbe numele companiei Arctic Găești cu un alt brand

În mod similar, unele măsuri aplică o singură rată de impozitare pe litru pentru băuturile care conțin mai mult de o anumită cantitate de zahăr adăugat (sau alt îndulcitor), altele aplică o taxă progresivă în funcție de cantitatea de zahăr adăugat (sau alt îndulcitor) din băutură, iar altele aplică o rată de   impozitare fixă pentru băuturile care conțin orice cantitate de zahăr adăugat (sau alt îndulcitor).

De exemplu, România a adoptat o taxă progresivă pentru toate băuturile nealcoolice, începând cu 1 ianuarie 2024, de 0,4 lei/litru pentru băuturile cu un conținut de zahăr cuprins între 5-8 g la 100 ml și 0,6 lei/litru pentru băuturile cu un conținut de zahăr peste 8 g la 100 ml", se menționeză într-un raport al companiei.

DOCUMENT UCM Reșița a fost preluată de Hidroelectrica, prin Uzina de Construcții Mașini Hidroenergetice. Planurile + ce va fi cu angajații CITEȘTE ȘI DOCUMENT UCM Reșița a fost preluată de Hidroelectrica, prin Uzina de Construcții Mașini Hidroenergetice. Planurile + ce va fi cu angajații

Aceste măsuri fiscale, indiferent de domeniul de aplicare sau de forma lor, au crescut în trecut și ar putea continua să crească costul anumitor produse, să reducă consumul general al produselor Pepsi sau să conducă la o publicitate negativă, având ca rezultat un efect negativ asupra activității și performanțelor financiare, spune compania.

De asemenea, industria comerțului cu amănuntul continuă să fie afectată de puterea tot mai mare a retailerilor, inclusiv ca urmare a consolidării proprietății, ceea ce duce la apariția unor mari comercianți cu amănuntul sau a unor grupuri de cumpărători cu putere de cumpărare sporită, în special în America de Nord, Europa și America Latină. Creșterea puterii de negociere poate avea un impact negativ asupra competitivității companiei pe anumite piețe, avertizează PepsiCo. 
FOTO - ANPC în control la magazine chinezești CITEȘTE ȘI FOTO - ANPC în control la magazine chinezești

"Peisajul comerțului cu amănuntul continuă să evolueze, inclusiv prin creșterea continuă a canalelor de comerț electronic și a discounterilor. Afacerile noastre vor fi afectate în mod negativ dacă nu reușim să menținem și să dezvoltăm cu succes relații cu comercianții cu amănuntul din comerțul electronic și cu discounteri, menținând în același timp și relațiile cuclienții noștri cheie care operează în canalele tradiționale de vânzare cu amănuntul (mulți dintre ei fiind, de asemenea, axați pe creșterea vânzările lor de comerț electronic).

Afacerile noastre pot fi afectate în mod negativ dacă canalele de comerț electronic și discounterii iau o cotă de piață suplimentară semnificativă de la comercianții cu amănuntul tradiționali sau dacă nu reușim să găsim modalități de a crea instrumente și capacități digitale din ce în ce mai bune pentru clienții noștri din domeniul comerțului cu amănuntul, pentru a le permite să crească. (...) Continuăm să monitorizăm relațiile noastre cu comercianții cu amănuntul și grupurile de cumpărători și căutăm să identificăm acțiunile pe care le pot lua pentru a menține relații reciproc avantajoase și pentru a rezolva orice dispute semnificative și potențial atenua orice impact nefavorabil asupra rezultatelor noastre viitoare. ", afirmă compania.
La Cocoș se extinde într-un nou oraș CITEȘTE ȘI La Cocoș se extinde într-un nou oraș

"Peisajul comerțului cu amănuntul continuă să evolueze, inclusiv prin creșterea continuă a canalelor de comerț electronic și a discounterilor. Afacerile noastre vor fi afectate în mod negativ dacă nu reușim să menținem și să dezvoltăm cu succes relații cu comercianții cu amănuntul din comerțul electronic și cu discounteri, menținând în același timp și relațiile cuclienții noștri cheie care operează în canalele tradiționale de vânzare cu amănuntul (mulți dintre ei fiind, de asemenea, axați pe creșterea vânzările lor de comerț electronic). Afacerile noastre pot fi afectate în mod negativ dacă canalele de comerț electronic și discounterii iau o cotă de piață suplimentară semnificativă de la comercianții cu amănuntul tradiționali sau dacă nu reușim să găsim modalități de a crea instrumente și capacități digitale din ce în ce mai bune pentru clienții noștri din domeniul comerțului cu amănuntul, pentru a le permite să crească", se arată într-un raport al companiei.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
pepsico
taxa pe zahar
discount retail