Numărul celor care cumpără online diverse produse aproape s-a dublat la nivel european în ultimii 10 ani, gradul de încredere al acestora în comercianți crescând, inclusiv în România. Piața de comerț electronic din România a înregistrat anul trecut cea mai mare creștere din Europa.
Potrivit raportului Blugento, companie specializată în furnizarea de soluții de ecommerce, care citează un raport al Comisiei Europene, în ultimii zece ani, aproape că s-a dublat numărul celor care efectuează achiziții online la nivel european. Astfel, de la 29,7% din totalul consumatorilor, în 2007, procentul celor care cumpără online a urcat, în prezent, la 55%. Nivelul de încredere al consumatorilor a crescut cu 12 puncte procentuale în cazul achizițiilor de la comercianții cu amănuntul situați în aceeași țară și cu 21 de puncte procentuale în cazul achizițiilor din alte state membre ale Uniunii Europene.
CITEȘTE ȘI Există trei tipuri de cumpărători: nomadul, jucătorul și negustorul. 52% vor oferte personalizate, iar 82% vor să aibă posibilitatea de a returna o achiziție online
„Vedem și în România o creștere a încrederii în comerțul electronic și un context favorabil de extindere a afacerilor dincolo de granițele țării. Am primit în ultima perioadă mai multe solicitări din partea clienților noștri de a integra în platformă și servicii de curierat care să permită livrarea produselor în afara României”, spune Sandu Băbășan, CEO Blugento, adăugând că o astfel de decizie generează și o creștere mai rapidă a vânzărilor.
„Doar prin extinderea portofoliului de produse și către clienți din afara țării, magazinele online își pot crește vânzările, în medie, cu până la 15 - 20%. Evident că procentul poate fi mai mare în măsura în care magazinele online vor alege să investească în promovare, în localizarea magazinului etc.”
Piața de comerț electronic din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creștere din Europa (38%), depășind pentru prima oară pragul de 2 miliarde de euro, având un avans mai mult decât dublu față de media europeană, de 15%, potrivit unui studiu al organizației Ecommerce Europe.
Piața de comerț online din regiune avansează mult mai rapid față de restul Europei, țările din Europa Centrală și de Est obținând cele mai mari creșteri ale vânzărilor online în 2016 (comerțul electronic în Slovacia și Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a înregistrat o creștere de 31%, iar în Polonia și Bulgaria vânzările s-au majorat cu 25%).
La nivel european, cele mai căutate produse în procesul de achiziție cross-border sunt electronicele și cele din gama fashion, urmate de cosmetice și produse de înfrumusețare, de îngrijire a animalelor, cele din categoria food & beverage și produsele sportive.