Lanțul grec de restaurante tip fast-food Gregory’s, reintrat brusc în România după ce, cum a anunțat Profit.ro, a părăsit piața din cauza crizei, se extinde în două zone cheie ale Bucureștiului, Lipscani - Centrul Vechi și Băneasa Shopping City. Toate unitățile Gregory’s din România sunt operate în sistem franciză.
"Am semnat deja contracte pentru a deschide noi magazine în zone precum: Militari, Balotești, Colloseum Retail Park, Mihai Bravu și o clădire de birouri. Vom continua să ne dezvoltăm folosind modelul de franciză și căutăm parteneri pentru a prelua viitoarele locații, pregătiți să lucreze alături de noi”, spune George Makridis, CEO al Green Break SRL, compania care deține brandul Gregory’s în România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu o istorie de 47 de ani, brandul Gregory's este, în prezent, al 9-lea cel mai mare lanț din domeniul coffee & food snack din Europa, cu peste 340 de unități operate în Grecia, Cipru, Germania și România.
Grecii de la Gregory’s au intrat în România în 2000, când au înființat o subsidiară, o unitate de producție și o rețea de restaurante cu afaceri anuale de 3 - 3,5 milioane euro.
În 2009, compania anunța reluarea planurilor de extindere, dar un an mai târziu a început un proces de reorganizare în urma căruia a închis restaurant după restaurant, iar pe unele le-a cedat în franciză. Cel mai longeviv fast-food Gregory’s a fost cel din strada Batiștei din București, închis ultimul, în 2016.
Conform datelor contabile, cifra de afaceri a Gregory’s România a scăzut de la 3,2 milioane lei în 2011 la 32.411 lei în 2016. Anul 2016 a fost însă singurul prezentat cu profit, de 562.000 lei. Datoriile totale nu depășeau 216.000 lei, nefiind restanțe bugetare.
În octombrie 2016, Profit.ro anunța că lanțul Gregory’s continuă să își lichideze activele și nu mai are niciun restaurant deschis pe piața locală, argumentând că a pierdut lupta pe piața fast-food din România din cauza crizei.
În toamna anului 2017, grecii au decis să ceară Registrului Comerțului să înregistreze dizolvarea, lichidarea și radierea companiei de pe piața românească, angajând și un lichidator.
Numele de România a și fost scos atunci - odată cu cel al Albaniei - de pe site-ul companiei grecești ca țări în care deține restaurante, compania hotărând însă recent să revină.