Grupul Lactalis România, care include companiile Albalact, Covalact, Dorna Lactate și Parmalat, controlat de grupul francez Lactalis, a bugetat pentru acest an investiții de peste 10 milioane de euro, cu focus pe extinderea capacităților de producție și obiectivul de a dezvolta brandurile românești, dar și de a accesa mai multe piețe externe, prin exporturi.
“Investițiile locale rămân și anul acesta un pilon strategic de dezvoltare al Lactalis în România. (...) Vrem să producem mai mult în România, dar și pentru a deveni un operator important pentru Europa. Brandul Zuzu a început să fie prezent și în Republica Moldova, avem și alte exporturi constante în Bulgaria, Macedonia, Grecia, Spania, iar crema de brânză President produsă în fabricile noastre din România e exportată în 38 de țări din întreaga lume”, a declarat pentru Profit.ro directorul general al Lactalis România, Giampaolo Manzonetto.
Cele mai mari investiții realizate de Lactalis în România în ultimii doi ani, după finalizarea achizițiilor companiilor Albalact și Covalact, au fost direcționate către creșterea capacității de producție prin retehnologizare. Grupul, parte a gigantului francez Lactalis, și-a putut astfel extinde portofoliul și a lansat producția locală pentru game noi de produse care se fabricau în subsidiare din alte țări. Totodată, investițiile realizate au dus la majorarea exporturilor către alte subsidiare din grup.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Celebrul producător american de blugi Levi Strauss schimbă strategia pentru România și intră, în premieră, în nume propriu pe piața locală“Nu am oprit investițiile nici în pandemie, iar anul 2020 a fost clar anul cu cele mai mari investiții din istoria Lactalis în România - în fabrici, IT, resurse umane, flotă, logistică. Pentru toate acestea, sumele s-au ridicat la peste 10 milioane de euro. Nivelul investițiilor în 2021 va fi mai mare decât anul trecut, va depăși 10 milione de euro”, a afirmat Manzonetto.
Cum brandurile și produsele românești sunt tot mai căutate de consumatori, Lactalis va ținti în continuare acest segment, cu extensii de game locale și varietăți de gramaje sub toate mărcile companiilor Albalact, Covalact, LaDorna și Parmalat.
În ceea ce privește categoriile de produse, Lactalis se va axa atât pe alimentele de bază, relevante pentru consumator în contextul actual (lapte, iaurt, brânzeturi), cât și pe produsele cu valoare adăugată.
Începutul pandemiei COVID, când oamenii și-au făcut stocuri de alimente, a adus Lactalis și celorlalte companii de profil creșteri explozive. A urmat o perioadă în care vânzările Lactalis au și-au reluat dinamica normală, după care a venit stagnarea, pe timpul verii, și schiar scăderea, în urma închiderii canalului HoReCa și a școlilor, dar pe ansamblul anului grupul a avut vânzări peste ținta bugetată și în creștere față de 2019.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Kaufland, o nouă tranzacție - pregătește construcția unui hipermarket lângă Selgros Berceni, pe un teren cumpărat de la antreprenorii Klaus Reisenauer, Kurt Wagner și Gabriel Marchievici“În prima jumătate a acestui an suntem mai optimiști, continuăm strategia lansărilor de produse noi, iar vânzările urmează o dinamică bună. (...) Îngrijorările pentru 2021 vin mai mult dintr-o oarecare lipsă de predictibilitate. Scenariul de anul trecut poate continua într-o măsură și anul acesta, probabil că vor mai exista în continuare anumite restricții legate de pandemie, ecourile economice ale anului trecut se vor resimți anul acesta, cu șomaj, scăderea puterii de cumpărare a oamenilor, iar aceste lucruri vor influența consumul”, spune directorul general al Lactalis România.
În plus, puterea de cumpărare va fi afectată de noul val de scumpiri influențat de lipsa materiei prime, cu efecte asupra materialelor pentru ambalaje, dar și în privința benzinei și energiei electrice.
În industria lactatelor, Lactalis România, cu companiile Albalact, Covalact si Dorna Lactate, are o cotă de piață de 20% în volum și 19% în valoare, conducând astfel în clasamentul jucătorilor din industrie.
La nivel de companii, Albalact este din 2016 liderul industriei lactatelor.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG și acționar NOD, readuce pe piață brandul de frigidere Fram. "Din trecut, în prezent"Toate cele trei companii din grup sunt lideri pe mai multe categorii din piață. Albalact este liderul categoriei de lapte și de iaurt alb cu brand-ul Zuzu și are cel mai vândut brand de unt și smântână – brandul tradițional Albalact.
Dorna Lactate cu brandul LaDorna este liderul pieței de lapte UHT și lapte fără lactoză și este și numărul 1 în categoria smântână lichidă din lapte (pentru frișcă și pentru gătit).
Covalact conduce în categoria cottage cheese, pe care a și creat-o în 2016 cu produsul Brânzică de casă Covalact de Țară. Brandul Covalact de Țară mai este lider în brânză proaspătă de vaci, brânză Făgăraș, lapte bătut și sana.