Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo va deschide două noi hipermarketuri în România în acest an, dar rețeaua locală va fi extinsă la cel puțin 25 de magazine doar în patru ani, termenul fiind astfel împins spre 2025, conform strategiei de investiții actualizate. Anterior izbucnirii pandemiei de coronavirus, Jumbo estima că rețeaua locală va crește la aproximativ 25 de unități până la sfârșitul anului 2022, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Pe lângă România, Jumbo a amânat planurile de extindere și în Cipru și Grecia, unde urma să deschidă noi hipermaketuri în 2020.
"Este posibil ca pandemia să fi întârziat planurile de extindere a rețelei Jumbo în Grecia și în străinătate, dar asta nu înseamnă că membrii conducerii companiei elene stau cu brațele încrucișate. Planificarea pentru acest an vorbește despre deschiderea a trei noi magazine, în Grecia, Cipru și România, care erau planificate pentru anul trecut, dar „au înghețat” din cauza ... coronavirusului", indică și presa elenă.
Retailerul elen de jucării și decorațiuni Jumbo, prezent cu 14 hipermarketuri în România, a fost afectat puternic de restricțiile din Grecia și la nivel global în contextul celui de-al doilea val al pandemiei de coronavirus. Vânzările Jumbo au scăzut cu aproape o cincime în 2020, un an “de supraviețuire” pentru retaileri, în contextul închiderii magazinelor non-esențiale ca răspuns la pandemia de Covid-19.
În decembrie, mii de containere Jumbo au fost blocate în porturi. Retailerul grec și-a avertizat, anterior, investitorii că evoluția pandemiei în țările în care este prezent și măsurile luate de guverne pe fondul crizei sanitare vor avea “un impact semnificativ” asupra afacerilor.
“Blocajele stricte, cu închiderea magazinelor de retail dispusă în două rânduri de guvernul elen, a marcat, fără îndoială, multe succese în sectorul sănătății, dar a “rănit” grav sectorul de retail din Grecia”, transmitea compania la început de an.
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la falimentRetailerul și-a păstrat totuși o serie de investiții și pentru România în perioada imediată. Pe lângă hipermarketul de jucării din Craiova, programat inițial pentru lansare în 2020, dar amânat pentru 2021 în contextul pandemiei, Jumbo mai vrea să deschidă anul acesta primul său magazin din județul Iași.
Noul magazin, ce va fi amplasat pe raza comunei ieșene Valea Lupului, va avea o suprafață de 12.000 metri pătrați și va fi ridicat în apropierea centrului comercial Arabesque Iași, lucrările urmând să fie începute în această primăvară.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boalaCum a anunțat anterior Profit.ro, planurile Jumbo pentru România includ și lansarea unui magazin online până la finele anului. Va fi al treilea magazin online al grupului, după cele operate din Grecia și, respectiv Cipru, ultimul fiind lansat în 2020.
Jumbo deține în prezent o rețea locală de 14 hipermarketuri, dintre care 4 situate în București-Ilfov și câte unul în orașele Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila și Brașov, ultimul inaugurat în toamna anului 2019.
La nivel de grup, Jumbo operează 80 de magazine fizice, în Grecia (52), România, Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online. Retailerul este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo și Bosnia și Herțegovina.