Lanțul de cofetării Dulcinella vrea să ajungă la 200 de locații în franciză. Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor: Obiectivul în 5 ani e să devenim lideri pe piața de cofetărie

Lanțul de cofetării Dulcinella vrea să ajungă la 200 de locații în franciză. Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor: Obiectivul în 5 ani e să devenim lideri pe piața de cofetărie
scris 12 sep 2024

Dulcinella, business românesc de cofetărie și patiserie, plănuiește o extindere puternică a rețelei în următorii 5 ani, în sistem de franciză. Doar pentru 2025, compania țintește între 7 și 10 francize, dar și deschiderea 5 noi unități proprii. 

„Noi abia am francizat afacerea. Suntem deja în mai multe discuții pe Brașov, Brăila, Constanța. Până la finalul anului ne așteptăm la cel puțin 2 francizați pe Brașov, iar pentru 2025 estimăm să dăm între 7 și 10 francize. Nu punem foarte mare accent pe viteză. 

Urmărește-ne și pe Google News

Avem două faze importante pe zona de franciză. Prima este că vrem să dăm în franciză toate cele 18 locații ale noastre. Adică vrem să ne concentr[m în totalitate doar pe producție. Și faza a doua este să oferim francize de la zero, adică cei care doresc să deschidă în locațiile lor, în orașele lor. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Momentan, ne concentrăm pe o arie de 150 kilometri în jurul Bucureștiul, ăsta e focusul pe 2025. Mai departe, în restul țării, asta e deja planul pe 2026”, spune, pentru Profit.ro, Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor Cornelius H Group LTD.

Lanțul de cofetării Dulcinella vrea să ajungă la 200 de locații în franciză. Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor: Obiectivul în 5 ani e să devenim lideri pe piața de cofetărie

Pentru următorii 5 ani, el afirmă că planurile companiei sunt de a ajunge la cel puțin 200 de francize în România.

„Obiectivul nostru în următorii 5 ani e să devenim lideri de piață pe patiserie congelată și cofetărie. Degeaba devii soldat dacă nu visezi să devii general”, mai spune acesta. 

Planurile pentru 2025 vizează și deschiderea de noi unități proprii, intrarea în retailul mare, extinderea exporturilor și menținerea canalelor de HoReCa, dar și noi parteneriate în aceasta direcție. 

„Anul ăsta nu mai deschidem nicio locație proprie, nu mai e timp pentru ea. Acum deja ne pregătim să producem pentru sărbătorile care vin. În 2025 însă planificăm nu mai mult de 5 locații proprii, fiindcă ne focusam mai mult pe producție, pe ceea ce știm să facem cel mai bine. Noi facem inclusiv white label. Sunt clienți atât locali, cât și în export pentru care noi producem marcă proprie”, precizează Sergiu Diaconu.

FOTO Comercianții, obligați să marcheze la raft produsele la care gramajul a scăzut dar prețul a rămas același. Ordinul anti-shrinkflation, în Monitorul Oficial CITEȘTE ȘI FOTO Comercianții, obligați să marcheze la raft produsele la care gramajul a scăzut dar prețul a rămas același. Ordinul anti-shrinkflation, în Monitorul Oficial

„La momentul actual avem un client mare, pe zona de semifabricate, Nordic. Și mai suntem acum în negocieri cu câțiva, fiindcă e un proiect nou. Suntem în discuții avansate cu încă 5 clienți pe semifabricate care sunt tot din retail și HoReCa. 

În HoReCa avem la momentul actual 8 clienți. Până la finele anului o să avem 15. Noi ne-am listat acum și în 2 rețele de benzinarii. 

Suntem în discuții acum și cu majoritatea jucătorilor din retailul mare. Procesul de listare durează. Estimăm că prin februarie-martie anul viitor o să fim deja pe rafturile lor”, completează acesta 

Lanțul de cofetării Dulcinella vrea să ajungă la 200 de locații în franciză. Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor: Obiectivul în 5 ani e să devenim lideri pe piața de cofetărie

Dulcinella are 150 de produse în portofoliu, atât de cofetărie, cât și de patiserie. 

„În retailul propriu noi avem acum peste 150 de poziții, din care tradițional 10-15 poziții se listează ți la alți parteneri, precum Hilton, La Plăcinte, LaClătite, Gloria Jean’s Coffee”, afirmă el

Despre extinderea în mall-uri, Sergiu Diaconu afirmă că „mall-urile nu reprezintă pentru noi un foarte mare interes”. Lanțul de confetării Dulcinella este deja prezent în 4 mall-uri – Mega Mall, Promenada, Iulius Mall Suceana și Palas Iași.

„Din păcate, ipoteza nu s-a confirmat. Nu pot să spun că suntem ultra happy cu performanța noastră în mall-uri, dar locațiile încă nu au ajuns la maturitate. E prea devreme să judecăm dur. Dar, mall-urile sunt la nici jumătate din ce vindem pe stradal”, precizează acesta. 

Lanțul de cofetării Dulcinella vrea să ajungă la 200 de locații în franciză. Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor: Obiectivul în 5 ani e să devenim lideri pe piața de cofetărie

În ceea ce privește distribuirea produselor către diverse evenimente, actuala strategie a companiei nu are în vedere acest obiectiv. 

„Noi am închis aceasta divizie. Strategia noastră prevede refuzarea de orice produs, care este personalizat, sezonier și ocazional. Asta înseamnă că ne interesează să producem produse pe care oamenii le consumă în fiecare zi”, mai spune el. 

Dulcinella are în prezent 55.000 de clienți lunar, dintre care 90% sunt recurenți. În 2025, compania plănuiește să-și crească numărul de clienți cu 30%, ajungând astfel la circa 70.000 de clienți permanenți pe lună. 

„Avem o recurență mare la businessului nostru. Asta se explica prin faptul că 99% din produsele noastre sunt unice pe piață, pentru că noi le dezvoltăm și le producem singuri. Avem și câteva produse comune, dar românești, care se găsesc și la alți producători, precum savarina, amandina, cremșnitul, dar, restul produselor se produc doar de noi”, precizează acesta. 

În momentul de față, Dulcinella este prezentă în UK și Franța, cu 20% din producția sa și poartă discuții pentru extinderea în Spania, Portugalia, Italia și Germania. 

„Exportăm 15% către UK și 5% către Franța”, subliniază Sergiu Diaconu. 

Plafonarea prețurilor la alimente, măsura luată de Ungaria în 2022, contravine legislației UE. România a luat o decizie similară în 2023 CITEȘTE ȘI Plafonarea prețurilor la alimente, măsura luată de Ungaria în 2022, contravine legislației UE. România a luat o decizie similară în 2023

Dulcinella este un brand fondat în anul 2005, în Republica Moldova. Din 2021 s-a extins și în România cu 18 de magazine proprii în 10 orașe, dintre care 8 locații în București, având fabrica la Târgu Neamț și peste 130 angajati. 

Lanțul de cofetării Dulcinella a fost preluat de fondul de investiții Cornelius H Group în 2023. De la preluarea rețelei Dulcinella, fondul a investit 2,5 milioane de euro în extinderea rețelei și rebranding-ul acesteia. 

Recent, Dulcinella a deschis o nouă locație în București, o investiție de 100.000 de euro, ajungând astfel la 18 unități. Aceasta este și prima unitate lansată după rebrandingul rețelei și cea de-a opta din București.

Rețeaua de cofetărie și patiserie este prezentă în București, Iași, Suceava, Târgu Neamț, Piatra Neamț, Roman și Fălticeni.

Pentru acest an, managementul Dulcinella estimează o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, iar pentru 2025 un avans de 30% - la 6,5 milioane de euro - ca urmare a creșterii businessului în România, dar și la nivel internațional.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
cornelius h group ltd
sergiu diaconu
dulcinella