Zara își pregătește intrarea și în România pe piața hainelor second-hand, marca spaniolă intrând deja cu acest serviciu în Marea Britanie și Franța, conform datelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Pentru România, Zara a pregătit deja platforma de prezentare în limba română, explicând cum va funcționa sistemul de reparare (prin propria rețea de ateliere), vânzare sau donare a articolelor uzate.
Compania anunță totodată că platforma va fi operațională pe toate piețele sale strategice, în 2025.
Decizia de a prelungi viața hainelor este o modificare importantă pentru Zara, marcă renumită pentru abordarea sa de tip fast-fashion. Însă lanțul de magazine deținut de grupul Inditex SA, cel mai mare retailer mondial de îmbrăcăminte, a decis să reacționeze la presiunile pentru a deveni mai sustenabil, în condițiile în care industria textilă este responsabilă pentru aproximativ 10% din emisiile globale de CO2.
Compania a subliniat că inițiativa va contribui la reducerea risipei și consumului de materii prime.
Valoarea estimată a pieței de revânzare a articolelor de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii este cuprinsă între 100 și 120 de miliarde de dolari la nivel mondial, fiind de peste trei ori mai mare decât a fost în 2020.
Grupul spaniol Inditex, proprietarul Zara, cel mai mare retailer de modă din lume, a raportat anul trecut cel mai mare profit din istorie, datorită vânzărilor dinamice și politicii sale de creștere a prețurilor.
Pe lângă Zara, Inditex deține și lanțurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius și Oysho.
CITEȘTE ȘI România lansează atacul împotriva mierii falsificateÎn România, Inditex a avut în 2022, ultimul an raportat, afaceri de 2,2 miliarde lei și un profit net de aproape 300 milioane lei, cu peste 1.800 de angajați.