Compania Inditex România, subsidiara grupului spaniol omonim, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, cea care administrează în România magazinele Zara, Bershka și Massimo Dutti, a avut în 2023 o cifră de afaceri de peste 2,55 miliarde de lei, cu 14% mai mare față de 2022.
Cifra de afaceri din 2023 a fost cea mai mare din istoria locală a companiei, relevă datele analizate de Profit.ro.
Profitul a urcat la 377,8 milioane de lei, o creștere cu 26% față de anul precedent.
Numărul angajaților a urcat cu 5%, la 1.911 persoane.
Inditex deține 156 de magazine în România, majoritatea amplasate în centre comerciale de tip mall, conform site-ului companiei.
Compania a intrat direct pe piața din România în 2007, după ce timp de patru ani a fost reprezentată de două unități, un magazin Zara și unul Pull and Bear, deschise în franciză în centrul comercial Plaza România din București.
În următorul an după lansare, brandul Zara, cel mai important din portofoliul Inditex la nivel local, a adus companiei venituri de 32,7 milioane de euro, cu doar cinci magazine, intrând astfel în topul celor mai mari cinci jucători din industrie, în condițiile în care cu un an în urmă nu a atins pragul de un milion de euro, conform termene.ro.
CITEȘTE ȘI În spatele ușilor închise, Amazon anunță un nou business - Îmbrăcăminte la preț mic, bunuri pentru casă și alte articole. Cea mai agresivă încercare de a învinge concurențaCifra de afaceri a companiei a trecut pentru prima dată peste un miliard de lei în anul 2021. Asta și pentru că, în acel an, magazinele Massimo Dutti au fost integrate în Inditex România SRL, după ce până în acel moment erau administrate de o firmă separată.
Profit.ro a anunțat în primăvară că Zara își pregătește intrarea și în România pe piața hainelor second-hand, marca spaniolă intrând deja cu acest serviciu în Marea Britanie și Franța.
Pentru România, Zara a pregătit deja platforma de prezentare în limba română, explicând cum va funcționa sistemul de reparare (prin propria rețea de ateliere), vânzare sau donare a articolelor uzate.
CITEȘTE ȘI Zona euro a evitat la limită prima inflație de două cifre din istoria saPlatforma va fi operațională pe toate piețele sale strategice, în 2025.
Decizia de a prelungi viața hainelor este o modificare importantă pentru Zara, marcă renumită pentru abordarea sa de tip fast-fashion. Însă lanțul de magazine deținut de grupul Inditex SA, cel mai mare retailer mondial de îmbrăcăminte, a decis să reacționeze la presiunile pentru a deveni mai sustenabil, în condițiile în care industria textilă este responsabilă pentru aproximativ 10% din emisiile globale de CO2.
CITEȘTE ȘI VIDEO Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi și-a lansat prima mașină electrică. Speră că nu va avea soarta AppleCompania a subliniat că inițiativa va contribui la reducerea risipei și consumului de materii prime.
Valoarea estimată a pieței de revânzare a articolelor de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii este cuprinsă între 100 și 120 de miliarde de dolari la nivel mondial, fiind de peste trei ori mai mare decât a fost în 2020.
Grupul spaniol Inditex, proprietarul Zara, cel mai mare retailer de modă din lume, a raportat anul trecut cel mai mare profit din istorie, datorită vânzărilor dinamice și politicii sale de creștere a prețurilor.
Pe lângă Zara, Inditex deține și lanțurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius și Oysho.
CITEȘTE ȘI România lansează atacul împotriva mierii falsificate