Producătorul de confecții Secuiana din Târgu Secuiesc (județul Covasna), principalul producător de pantaloni din România, și-a vândut magazinul de prezentare din oraș, prin negociere directă, către Szabolcs Olosz, fostul director de cabinet al lui Marko Bela din perioada în care acesta era vicepremier în Guvernul Tăriceanu, cu 440.000 de euro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Tranzacția a fost anunțată de la finele anului trecut de Profit.ro ca fiind pregătită.
Surse apropiate tranzacției afirmă că Szabolcs Olosz va dezvolta un proiect de retail, în colaborare cu Secuiana.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Contactat de Profit.ro, Szabolcs Olosz nu a comentat.
Szabolcs Olosz a fost directorul de cabinet la Guvern al lui Marko Bela, în perioada 2005-2007.
Secuiana are două fabrici de confecții: Secuiana pentru bărbați și S' Mode pentru femei, o firmă de transport intern și internațional - Secuiana Trans, precum și lanțul de 24 de magazine Adam's by Secuiana.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Nepotul lui Mircea Lucescu, Matei, vrea să reînvie brandul Bere GrivițaSecuiana produce sub brandul Adam's întreaga gamă de articole pentru bărbați, vândută și în Franța, Germania, Italia, Canada, SUA, Suedia, Olanda, Marea Britanie.
Clienți externi ai companiei sunt retailerii Dress Master, Canda, Brax, Baumer, Hauber (Germania), Saville, Heaton, Marks&Spencer (Anglia), Hedex, Mexx, WE (Olanda), Bruno Saint Hilaire (Franța).
În 2016, compania, cu 543 de angajați, a avut un profit net de 741.776 lei la afaceri de aproape 33 milioane lei.
În urmă cu 3 ani, compania a fost amendată de Consiliul Concurenței cu 58.000 euro pe motiv că, împreună cu 19 distribuitori, ar fi stabilit anumite prețuri de revânzare la pantalonii de stofă pentru bărbați și ar fi impus clauze anticoncurențiale în contractele de franciză.
CITEȘTE ȘI Immofinanz preia galeria comercială Family Center din Botoșani și lansează în România brandul de retail STOP.SHOPAstfel, potrivit unui document al Consiliului Concurenței, în contractele de vânzare-cumpărare încheiate, cumpărătorii se obligau să comercializeze mărfurile cumpărate la un preț care să nu fie mai mic decât prețul minim de vânzare cu amănuntul practicat și în Magazinele Adam’s by Secuiana ale producătorului.
De asemenea, în contractele de franciză prețul produselor și cota de adaos comercial erau stabilite prin acordul scris al ambelor părți, cu mențiunea că francizorul putea modifica unilateral cota minimă a adaosului comercial.