Retailerul de produse outdoor Himalaya, care a deschis piața echipamentelor sportive din România în urmă cu 30 de ani, va trece la o nouă etapă de dezvoltare, după ce a fost preluat, în 2021, de către antreprenorul Ionuț Gavrilă Blenche, fost alpinist utilitar: are în plan deschiderea a 5 noi magazine în mai multe orașe.
“Până acum am creat infrastructura care să ne permită dezvoltarea: am adus în echipă aproape 20 de oameni, am creat departamente specializate – financiar, achiziții, logistică, IT, online, marketing - , am schimbat platforma de e-commerce și sistemul ERP, pentru a avea o evidență mai bună a stocurilor și comenzilor”, spune Blenche într-o discuție cu Profit.ro.
Planul retailerului este de a deschide 5 magazine, stradale sau în mall-uri, pe lista orașelor vizate fiind București, Cluj-Napoca, Sibiu și Brașov. Primele două magazine vor fi lansate anul viitor.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Calif - Fondatorii au cedat brandul și ultimele două restaurante funcționaleInvestiția într-un magazin Himalaya va varia între 300.000 de euro și 500.000 de euro. Suma include atât amenajarea cât și stocurile de marfă, iar finanțarea va fi asigurată din surse proprii și credite.
“Nu am stabilit încă dacă vor fi magazine stradale sau în centre comerciale. S-ar preta pentru mall doar dacă facem atent o selecție de produse, pentru că nu putem duce tot ce vindem acum în mall-uri. În schimb avem brandul Mammut, pe care îl aducem de 20 de ani, care se pretează foarte bine centrelor comerciale. În Polonia sunt 5-6 magazine Mammut în centre comerciale. Dar nu vorbesc doar despre acest brand, avem mai multe cu care putem merge – Schoffel, Lowa, Ternua, Icebraker etc, cu care să facem un mix”, spune Blenche.
Himalaya are acum două magazine în București, situate unul lângă altul în zona Unirii, și vinde de asemenea online, portofoliul de produse însumând circa 20.000 de repere, din categorii precum îmbrăcăminte și încălțăminte, schiuri și echipamente de schi, alpinism, rucsacuri, camping și drumeții.
Retailerul a avut anul trecut o cifră de afaceri de circa 4,7 milioane de euro.
Vânzările online reprezintă acum circa 15% din total, dar ar putea ajunge în viitor la 35-40%, potrivit lui Blenche.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planurile unicornului Klarna pentru România“Nu mă grăbesc, nu am nicio presiune. Nu am cumpărat Himalaya ca să fac profit imediat sau să demonstrez ceva. Mi-a plăcut business-ul și este ceva complementar la ce facem noi și îl voi dezvolta ușor ușor în funcție de cât permite piața și ce resurse avem. Am preferat să mai așteptem un an sau doi ca să deschidem într-o formă corectă, calculată, în orașele potrivite, cu structura magazinului potrivită pentru fiecare oraș în parte”, precizează antreprenorul.
Himalaya înregistrează cele mai mari vânzări în sezonul alb, dar iarna trecută a fost dezastruoasă din punctul de vedere al comenzilor, întrucât lipsa zăpezii și temperaturile ridicate au dus la o cerere redusă de schiuri și echipamente de profil.
O consecință este reprezentată de campaniile de reduceri derulate în prezent de retaileri, care au rămas cu stocuri semnificative de produse.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Casa de Comerț Unirea, relansată după eșec, discută deschiderea de magazine în spații ale Poștei Române. Plan de extindere națională, inclusiv în francizăBlenche (36 de ani), fost alpinist utilitar, a lansat primul business la 20 de ani, iar acum controlează mai multe companii, în domeniul alpinismului industrial, construcții și servicii de curățenie.
Prin compania sa Stral Big, antreprenorul a preluat în noiembrie 2021 GD Escapade, care operează magazinele Himalaya.