Lanțul de restaurante cu servire rapidă McDonald's România plănuiește să recruteze mai mulți angajați străini atât din Sri Lanka, cum a anunțat anterior Profit.ro, dar și din țări precum Nepal și Vietnam, explicând că rata de plecări este destul de mare în actualele condiții de lucru cu personalul local, iar provocarea cea mai mare este să poți dispune de angajați care vor să-și continue cariera în companie.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Am început un program pe care îl vom evalua timp de 6 luni de zile și, în funcție de cum se desfășoară lucrurile, vom decide ce facem în continuare. Nu pot spune acum că nu vom dezvolta programul, dar nici nu sunt reticent, pentru că feedback-ul este pozitiv, managerii de restaurante sunt foarte mulțumiți de noii angajați. Momentan, aceștia sunt repartizați în stațiile din bucătărie, dar dacă vor învăța limba română și se vor descurca, vom vedea ce facem apoi”, spune, pentru Profit.ro, Daniel Boaje, CEO McDonald's România, adăugând că, dacă vor decide să extindă programul, sunt vizați angajați din Sri Lanka, Nepal și Vietnam.
De altfel, CEO-ul adaugă că una dintre provocările din perioada aceasta este să deții o echipă completă, cu angajați bine pregătiți, care să lucreze cât mai mult timp în companie.
„Prin aceste programe de recrutare vrem să vedem care sunt opțiunile. Reușesc să angajez, provocarea cea mai mare este să ai oameni care vor să-și continue cariera la noi. Rata de plecări este destul de mare. Se lucrează intens, angajații au multe responsabilități, există colegi care se adaptează, colegi care nu se adaptează. Urmărim disponibilitatea oamenilor, dacă vor să rămână la noi pe o perioadă mult mai lungă de timp”, mai spune acesta.
McDonald's România a pregătit un buget de investiții de 80 milioane de lei pentru anul acesta, pentru deschideri de noi restaurante, lansarea produselor noi, investiții în tehnologie și inovație.
De altfel, tot pentru o bună interacțiune cu clienții, compania plănuiește să relanseze un program inițiat acum doi ani, dar care nu a fost promovat foarte bine. Programul se numește „open doors”, iar clienții pot solicita managerilor de restaurante să fie lăsați să facă turul restaurantului, să viziteze inclusiv bucătăria pentru a vedea cum sunt pregătite mâncărurile și băuturile.
Astfel, în funcție de solicitări, vor fi organizate grupuri care vor vizita restaurantul într-o anumită perioadă a zilei, în așa fel încât activitățile să se desfășoare normal, fără să existe probleme atât pentru angajați, cât și pentru ceilalți clienți din restaurant.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dedeman transformă primul său magazin din București în cel mai mare din rețea. O tranzacție care declanșează închiderea și lichidarea fabricii CELPIÎn prezent, McDonald's a deschis deja cele patru restaurante planificate pentru 2019 și are la acest moment 84 de restaurante în 26 de orașe din România, peste 5.500 de angajați și servește zilnic peste 230.000 de clienți. Obiectivul este să atingă, în următorii ani, 100 de milioane de vizitatori anual.
Începând cu anul 2016, McDonald’s este parte a companiei Premier Capital, partenerul pentru dezvoltare al restaurantelor McDonald’s din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania și Malta.