Producătorul suedez de electrocasnice Electrolux, cel mai mare jucător pe piața europeană de profil, cu fabrică și în România, va opera o nouă rundă de concedieri, vizând 3.000 de angajați la nivel global, în cadrul strategiei companiei de a-și reduce costurile.
Electrolux va reduce numărul angajaților cu încă 6,5%, de la un total de aproximativ 46.000, a anunțat compania vineri. Măsura se adaugă la cele 4.000 de tăieri de posturi anunțate în octombrie anul trecut, care sunt finalizate în proporție de aproximativ 95%, a declarat pentru Bloomberg directorul general, Jonas Samuelson.
Suedezii sunt acționari majoritari ai fabricii omonime din Satu Mare, de unde livrează produse electrocasnice și accesorii. Grupul mai deține o divizie de vânzări și marketing în București.
Noile concedieri, alături de simplificarea operațiunilor companiei, vor ajuta Electrolux să facă față unui mediu cu o inflație și dobânzi ridicate, în condițiile în care presiunea prețurilor îi împiedică pe consumatori să cheltuiască bani pentru noi aparate de uz casnic.
Samuelson a anunțat că grupul se va reorganiza în trei zone de afaceri regionale și două linii de produse globale care îi vor raporta direct, “valorificând scara globală a grupului cu mai puține niveluri și având ca rezultat o concentrare sporită și costuri reduse”.
Electrolux estimează costuri cu restructurarea de 2 până la 2,5 miliarde de coroane suedeze (170-211 milioane euro) în trimestrul al patrulea.
Acțiunile Electrolux s-au prăbușit cu peste 15% pe bursa din Stockholm vineri, până la cel mai redus nivel din ultimii 12 ani, în contextul în care compania a ratat estimările de profit și vânzări în trimestrul al treilea și a declarat că nu se așteaptă la o îmbunătățire semnificativă a profitului operațional în ultimul trimestru.
Compania a raportat un profit operațional de 314 milioane de coroane (26,6 milioane euro) în trimestrul al treilea, la jumătate comparativ cu un câștig de 631 milioane de coroane prognozat de analiști.
Vânzările au scăzut cu 5,2% față de perioada similară din 2022, la 33,43 miliarde de coroane (2,8 miliarde euro), în timp ce analiștii estimau vânzări de 34,1 miliarde de coroane.