Retailerul francez de articole sportive Decathlon caută branduri specializate pe care să le adauge afacerilor sale, profitând de o restructurare post-pandemie în această industrie care a făcut din multe firme ținte atractive pentru o preluare, a declarat directorul general de la Decathlon, Martin Coppola, informează Reuters.
Compania franceză renumită pentru articolele sale accesibile a preluat, în luna ianuarie, firma germană Bergfreunde, un retailer online specializat în sporturi montane, alpinism și echipamente outdoor, pentru o sumă de ordinul „sutelor de milioane de euro” și o nouă divizie din cadrul grupului a luat în vizor ținte mai mari din Europa și chiar mai departe, a adăugat Martin Coppola.
„Sunt foarte multe oportunități, în termeni de companii care fac lucruri foarte interesante, dar care din cauza pieței și a cererii ar putea să fie într-o situație dificilă”, a declarat Martin Coppola pentru Reuters.
Explozia cererii de îmbrăcăminte și echipamente pentru exerciții sportive în timpul pandemiei de Covid a impulsionat vânzările, însă multe mărci au ajuns în situația unor stocuri în exces după ce oamenii au ieșit din carantină. În plus, mărci noi precum specialiștii în încălțăminte de alergare On și Hoka au început să conteste jucătorii tradiționali, pe măsură ce consumatorii caută produse specializate pentru diferite sporturi, scrie Agerpres.
Decathlon vrea să profite de expertiza sa în domeniul sportului și de asemenea și-a majorat bugetul de marketing, inclusiv prin sponsorizarea, pentru prima dată, a Jocurilor Olimpice, care anul acesta vor fi organizate la Paris.
Noua sa divizie Decathlon Pulse va analiza achiziții în segmentele superioare ale pieței care în prezent nu sunt acoperite de activitățile de bază ale companiei. Această divizie are la dispoziție un buget de 300 de milioane de euro pentru investiții de capital în următorii patru ani.
Martin Coppola a menționat fitnessul drept o zonă de interes precum și noi modele de business precum vânzările de articole second-hand și leasingul de echipamente, unde Decathlon a înregistrat deja o creștere puternică.
Retailerul francez, care în 2023 a generat vânzări în valoare de 15,6 miliarde de euro în peste 70 de țări și un profit de 931 milioane de euro, și-a revizuit strategia prin reducerea numărului de mărci pe care le comercializează, de la 80 până la 12. Compania are 1.750 de magazine, în primul rând în Franța, care este cea mai mare piață a sa, dar are o prezență importantă și în China.