D-Toys, cel mai mare producător independent de puzzle-uri și jocuri pentru copii din România, pune extinderea internațională în centrul strategiei de dezvoltare pentru următorii ani. Exporturile pe piețele vestice, precum Germania, Austria și Elveția, vor acoperi 50-60% din business, acccentul urmând să fie pus în principal pe canalele online, dar și pe cele tradiționale – distribuitori și supermarketuri.
Compania a fost preluată în acest an de fondul de investiții Black Sea Fund I, care a adus și un managament nou, cu experiență în vânzările online pe piețele din UE, Regatul Unit și SUA.
Exporturile D-Toys au crescut începând cu anul 2019, dar sunt încă mult sub potențial.
CITEȘTE ȘI Proleasing Motors, rezultate record la aniversarea de 20 de ani și planuri pentru noi investiții în dezvoltare sustenabilă și proiecte de modernizare“Vrem să ne măsurăm cu jucătorii europeni mai mari, dar nu în confruntări directe cu ei pe partea de producție, ci să ne concentrăm pe procesul de creație, pe reacția și viteza de lansare pe piață, să ne concentrăm pe nișe specifice de consumatori (...) Ceea ce ne entuziasmează este să începem să exportăm unele tendințe, nu doar să importăm din Europa de Vest ce merge acolo, ceea ce înseamnă că procesul nostru creativ trebuie să se bată de la egal la egal cu ce se întâmplă în UE”, spune pentru Profit.ro CEO-ul D-Toys, Alexandru Bute.
Principalii concurenți D-Toys nu sunt alți producători europeni de profil, ci importatorii de produse chinezești. Costurile de import din China și din Asia în ansamblu au crescut însă în acest an de la 7 până la 10 ori, iar livrările întârzie cu lunile.
În aceste condiții, retailerii încearcă să-și diversifice baza de furnizori cu mai mulți producători europeni.
“Nu sunt mulți producători în interiorul UE care să aibă capacitățile noastre de producție sau chiar mai mari. (...) Suntem poziționați ideal pentru a ne servi clienții în Europa și nu numai, fiind unul dintre puținii producători integrați din UE”, spune Bute.
CITEȘTE ȘI Cum să-ți optimizezi site-ul webCompania are o fabrică la Sfântu Gheorghe, în județul Covasna, unde lucrează 90 de angajați, și este prezentă de asemenea pe segmentul de distribuție, atât în România, cât și in Germania și Franța.
Pentru creșterea producției, D-Toys a planificat pentru următorii ani investiții de câteva milioane de euro, din surse proprii și externe, cu Sfântu Gheorghe ca punct central pentru dezvoltarea viitoare.
Dacă majoritatea tendințelor anului 2020 au avut un impact pozitiv asupra pieței în general și D-Toys în particular, 2021 este extrem de dificil, mai ales pentru companiile de producție, cu creșteri mari la materiile prime și energie și blocări pe lanțul logistic.
Continuarea creșterilor de prețuri pentru materiile prime va avea ca efecte, pe lângă reducerea marjelor de profitabilitate, dificultăți financiare pentru unii jucători din piață în ceea ce privește lichiditățile și fluxurile de numerar dar și o cerere mai mică din partea consumatorilor români în prima jumătate a anului viitor, din cauza costurilor mai mari ale gospodăriilor legate de energie și de sezonul de iarnă în primul rând, anticipează CEO-ul D-Toys.
Compania fondată în anul 2001 de către Tibor Fustos a avut anul trecut venituri de 4 milioane de euro, fiind cel mai mare producător independent de puzzle-uri și jocuri educaționale din România. Printre produsele D-Toys se numără Jocul Autostrăzilor, Animale din România, Dacii și Romanii.