Cumpărăturile online revin la creștere în Europa, pe fondul concurenței intense

Cumpărăturile online revin la creștere în Europa, pe fondul concurenței intense
scris 10 oct 2024

Revenirea încrederii consumatorilor a stimulat cumpărăturile online în Europa în acest an, a declarat miercuri grupul industrial ECommerce Europe, în timp ce platforme low-cost precum Temu, deținută de PDD Holdings, au sporit concurența, transmite Reuters.

Inflația a afectat puterea de cumpărare a cumpărătorilor din întreaga lume și a contribuit la creșterea rapidă a platformelor online care vând produse ieftine. În Statele Unite, gospodăriile cu venituri mici - cu un venit anual de 50.000 de dolari sau mai puțin - și-au crescut cheltuielile online mai mult decât alte grupuri, potrivit cercetării Bank of America, o tendință care indică o concurență mai mare a prețurilor online în trimestrul critic de vacanță.

Urmărește-ne și pe Google News
Ministrul Agriculturii cere ANAF să verifice respectarea în magazine a limitării adaosului comercial la alimentele de bază CITEȘTE ȘI Ministrul Agriculturii cere ANAF să verifice respectarea în magazine a limitării adaosului comercial la alimentele de bază

Cifra de afaceri în comerțul electronic în Europa este așteptată să atingă 958 de miliarde de euro în acest an, față de 887 de miliarde de euro în 2023, o creștere de 8%, sau 5% în termeni ajustați la inflație, potrivit raportului Ecommerce Europe, care acoperă 38 de țări din regiune, inclusiv Marea Britanie, scrie News.ro.

Acest lucru ar face ca acesta să fie primul an din 2021 în care cifra de afaceri din comerțul electronic este în creștere, după ce cumpărătorii au luat în considerare prețurile mai mari, ceea ce i-a determinat să cumpere mai puțin și să treacă la articole mai ieftine.

”Nu ne-am întors la nivelul de încredere a consumatorilor de dinainte de criza inflației, dar nu suntem departe. Ajungem la o nouă normalitate, care este puțin mai pesimistă decât vechea normalitate”, a declarat Anton Delbarre, economist șef la asociația de retail EuroCommerce, care a copublicat raportul.”.

Cu toate acestea, liderii asociațiilor de comerț electronic din Danemarca, Finlanda și Germania au declarat că platformele online chineze precum Temu, care vinde produse precum bocanci de drumeție cu 10 euro și ceasuri inteligente la 15 euro, cresc concurența pentru jucătorii locali.

”Consumatorii germani au apelat la bunuri chinezești ieftine”, a declarat Martin Gross-Albenhausen, director general adjunct al asociației germane de comerț electronic BEVH.

FOTO Ciucă, întâlnire neprevăzută cu Ursula von der Leyen pe Aeroportul din Chișinău CITEȘTE ȘI FOTO Ciucă, întâlnire neprevăzută cu Ursula von der Leyen pe Aeroportul din Chișinău

Niels Ralund, șeful departamentului de comerț electronic la Camera de Comerț Daneză, a declarat că companii precum Temu creează concurență neloială vânzând în Uniunea Europeană ”fără să respecte aceleași reglementări pe care trebuie să le respecte magazinele online daneze”.

Un purtător de cuvânt al Temu a declarat că aceasta ia în serios respectarea legilor și reglementărilor locale și că se angajează să sprijine afacerile locale, invitând comercianții din Marea Britanie, Germania, Franța, Italia și Spania să se alăture platformei sale.

viewscnt
Afla mai multe despre
cumpărături online
europa