Brandul Morshynska, cea mai bine vândută apă minerală din Ucraina, va intra pe piața din România, principala țintă urmând să fie retailul, alături de restaurante, arată termene.ro.
Brandul este prezent deja pe numeroase piețe din Europa, dar și în SUA sau Canada, iar acum urmează România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ciuda războiului, producția de apă minerală Morshynska a crescut semnificativ, ajungând la circa 1 miliard de sticle anual, adică mai mult decât dublu față de anul 2022.
Activitatea de producție se desfășoară în fabrica Oscar situată în Vestul Ucrainei la poalele Munților Carpați, în stațiunea Morshyn.
Cine deține brandul Morshynska
Brandul Morshynska este produs în fabrica Oscar din Morshyn deținut până în 2022 de IDS Ucraina, La sfârșitul anului 2022, la solicitarea Biroului pentru Securitate Economică (BEB), instanța a transferat către Agenția Națională de Recuperare și Administrare a Activelor (ARMA) drepturile corporative ale proprietarilor holdingului IDS Ucraina, din cauza unor acționari ruși. Acțiunea a vizat fabrica de apă minerală Morshinsky „Oscar”, fabrica de apă minerală Myrhorod, compania de distribuție IDS și operatorul de livrare a apei „IDS Aqua Service”, potrivit informațiilor din presa ucraineană.
În februarie 2023, în urma unei licitații, Carpathian Mineral Waters, un alt jucător de top pe piața apelor minerale din Ucraina, a devenit administratorul drepturilor corporative sechestrate.
Compania este deținută de antreprenorul Serhiy Ustenko, care are o unitate de producție în satul Strutyn din regiunea Liov. Pe lângă apa minerală Karpatska Dzherelna, aici se mai îmbuteliază apa Sokovynka și băutura energizantă Dragon.
CITEȘTE ȘI Cu un profit de 19,8 milioane lei în primele 6 luni din 2024. Grupul Stanleybet mizează pe extinderea pe piață și pe avansul tehnologicRomânia, o nouă piață pentru ucraineni
Apa minerală Morshynska este vândută, în prezent, pe piețele din Spania, Republica Moldova, Finlanda, Cehia, Germania, SUA, Canada, Azerbaidjan și Israel.
Pe piața din România se vor lupta cu branduri ca Dorna și Izvorul Minunilor.
În România, a fost înființată deja o companie care se ocupă de distribuția brandului și caută să identifice clienți. Principalele ținte sunt rețelele mari de magazine și rețeaua HoReCa, după cum a declarat pentru termene.ro Veaceslav Gherman, manager de vânzări al producătorului din Ucraina.
„Fabrica se află în Vestul Ucrainei și lucrează fără nicio problemă. În acest an, vânzările au fost mai mari ca anul trecut, pentru că există fabrici care nu lucrează la capacitatea normală, din cauza războiului. Noi am acoperit logistic toata Ucraina, ceea ce ne-a ajutat să vindem ceva mai ieftin, iar vânzările au crescut semnificativ”, spune Gherman.
Piața de apă minerală în România depășește 1 miliard de euro, principalele branduri fiind Borsec, AQUA Carpatica, alături de Izvorul Alb și Dorna, aflate în portofoliul Coca-Cola HBC România.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările de autoturisme ecologice au crescut în RomâniaActive relocate în România
Din cauza războiului din Ucraina, mai multe fabrici au fost relocate în România.
Așa de exemplu, anul trecut, s-a deschis o fabrică de echipamente agricole și de irigații în Bârsești, localitate care ține de municipiul Târgu Jiu, în urma unei investiții de circa două milioane de euro, realizată de o societate din Harkov.
De asemenea, și uzina de tractoare din Harkov și-a transferat utilajele de producție la Halboca, în județul Iași, și sunt doar câteva exemple.
În același timp, ucraineii au înființat în România aproape 800 de societăți de la declanșarea războiului în 2022 și până în prezent, cele mai multe fiind în București și Constanța. Sectorul de IT și saloanele de coafură și înfrumusețare sunt în topul activităților desfășurate de ucraineni în țara noastră.