Cea mai mare tranzacție de pe piața berii a primit undă verde de la CE

Cea mai mare tranzacție de pe piața berii a primit undă verde de la CE
scris 24 mai 2016

Comisia Europeană a aprobat marți tranzacția record de 71 miliarde lire sterline (peste 103 miliarde dolari) prin care cel mai mare berar al lumii, Anheuser-Busch InBev (AB InBev), va prelua rivalul direct SABMiller, cu condiția ca AB InBev să își respecte angajamentul de a "vinde practic toate operațiunile SABMiller din Europa", potrivit unui comunicat al CE.

Disponibilitatea AB InBev de a renunța la activitățile SABMiller din Europa, inclusiv la compania Ursus Breweries din România, a fost factorul decisiv în obținerea acordului Comisiei.

Urmărește-ne și pe Google News

"Comisia Europeană era îngrijorată că tranzacția, așa cum a fost anunțată inițial, ar fi putut să conducă la majorarea prețurilor berii în statele UE în care SABMiller este prezentă, din cauză că ar fi eliminat un competitor important și ar fi crescut probabilitatea ca berarii internaționali de talie mare să își coordoneze tacit activitățile. Prin oferta de a renunța practic la toate operațiunile SABMiller de pe piața europeană, AB InBev a înlăturat aceste temeri", se arată în comunicatul CE. 

Potrivit CE, vânzarea operațiunilor SABMiller din Europa va duce la menținerea unei concurențe adecvate pe piața europeană a berii. 

"Europenii cumpără bere de aproximativ 125 miliarde de euro anual, astfel că chiar și o creștere minoră a prețului ar putea dăuna consumatorilor. A fost astfel foarte important să ne asigurăm că preluarea SABMiller de către AB InBev nu va reduce competiția pe piețele europene", a spus comisarului UE pentru politici concurențiale, Margrethe Vestager.

Fondurile Advent, KKR și BC Partners, pe lista pețitorilor pentru portofoliul SABMiller din România și ECE CITEȘTE ȘI Fondurile Advent, KKR și BC Partners, pe lista pețitorilor pentru portofoliul SABMiller din România și ECE

La finele lunii aprilie, AB InBev a arătat că este dispusă să renunțe la toate activele SABMiller din Europa Centrală și de Est, inclusiv la Ursus Breweries, pentru a facilita obținerea avizelor necesare pentru preluarea SABMiller. Operațiunile SABMiller din regiune sunt evaluate la aproximativ 5 miliarde de euro.

Anterior, AB InBev a anunțat că SABMiller va vinde operațiunile internaționale sub marca Miller și participația la compania mixtă MillerCoors către Molson Coors pentru 12 miliarde de dolari, precum și mărcile Peroni, Grolsch și Meantime, pentru care berarul japonez Asahi Group Holdings a oferit 2,55 miliarde de euro.

Toate acordurile sunt condiționate de finalizarea preluării SABMiller de către AB InBev, operațiune în urma căreia AB InBev va controla o treime din piața mondială a berii.

Potrivit Comisiei Europene, compania rezultată în urma tranzacției va vinde de două ori mai multă bere și va obține un profit de patru ori mai mare decât Heineken, în prezent numărul trei mondial. Comparativ cu Carlsberg, al patrulea mare berar al lumii, AB InBev va avea de cinci ori mai multe vânzări și un profit de 12 ori mai mare.

Heineken și Carlsberg sunt primii doi berari pe piața din Europa în funcție de vânzări, urmați, în ordine, de AB InBev și SABMiller.

Veniturile SABMiller în România au crescut cu 10% în anul fiscal trecut CITEȘTE ȘI Veniturile SABMiller în România au crescut cu 10% în anul fiscal trecut

Ursus Breweries ocupă primul loc pe piața românească a berii cu o cifră de afaceri netă de 1,4 miliarde lei (320 milioane euro) în 2014, cel mai recent an pentru care sunt disponibile informații financiare pe site-ul Ministerului de Finanțe. Producătorul a trecut pe pierdere în 2014, înregistrând un rezultat negativ de 892.000 lei.

Locul secund este ocupat de Heineken România, cu afaceri nete de 1,08 miliarde lei (245,5 milioane euro), în scădere cu 3%, și un profit net de 138,7 milioane lei (31,4 milioane euro), iar pe locul trei se află Bergenbier, cu afaceri de 465,5 milioane lei (105,3 milioane euro), cu 5,7% mai mari. Producătorul deținut de Molson Coors a raportat pierderi de 104,3 milioane lei (23,6 milioane euro), în creștere cu 2%.

O altă companie importantă pe piața berii din România este United Romanian Breweries Bereprod, producătorul Tuborg, deținută de grupul Carlsberg, a cărui cifră de afaceri s-a situat în 2014 la 251,18 milioane lei (57 milioane euro). Pierderile companiei au urcat de la 386.000 lei în 2013 la 46,3 milioane lei.

Aceste patru companii, alături de Martens Galați și Clinica de Bere, asigură peste 80% din cantitatea de bere consumată în România, potrivit Asociației Berarii României.

viewscnt
Afla mai multe despre
ab inbev
sabmiller
tranzactie
preluare
comisia europeana
aprobare