Platforma Bringo, aplicație IT prin intermediul căreia produsele diferitelor magazine pot fi comandate și primite de cumpărători direct acasă, preluată în 2017 de grupul francez de retail Carrefour, tranzacție anunțată în premieră de Profit.ro, a consemnat anul trecut afaceri de 66,03 milioane de lei, de la 47,4 milioane de lei în 2020. Compania a închis anul 2021 cu un profit net de 22,75 milioane de lei, în creștere de peste 13 ori față de 2020, când acest indicator a atins 1,6 milioane de lei, după trei ani de pierdere.
Profit News TV îi aduce împreună, în Maratonul Food Agro Logistic & Retail, pe cei mai importanți jucători de pe piața de profil din România, reprezentanți ai autorităților, fermieri, experți în domeniul tehnologiilor pentru agricultură, marii jucatori din retail și din industria de produse alimentare, producători agricoli locali și reprezentanți din veriga logistică a sectorului agro alimentar.
Evenimentul este programat pentru 19 mai, urmând să fie deschis de ministrul Agriculturii.
La finele anului trecut, crențele Bringo Magazin au atins 33,2 milioane de lei, de la 8,1 milioane de lei în 2020 și 2,5 milioane de lei în 2019, iar datoriile însumau 44,6 milioane de lei, în creștere cu 3,6% față de 2020.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Schimbări majore în retail și online: Platformele de vânzări online vor indica rezultatele de căutare plătite. Condiții contractuale la e-mail și rețele sociale. Marcarea produselor cu ”dublu standard”Profit.ro a anunțat, în luna mai 2020, că un pachet de acțiuni reprezentând 10% din capitalul social al platformei Bringo a fost transferat pentru 5,75 milioane de lei. La acest preț, prin extrapolare, Bringo Magazin SRL, care operează platforma, are o valoare de 57,5 milioane de lei (11,9 milioane de euro).
Acțiunile au fost cumpărate de la Ascend Netsolutions de către Allib Rom, societate a grupului francez Carrefour, care a ajuns astfel la o cotă de 80%.
Platforma a fost lansată în toamna 2016 de către Beta Software Management (21% din titluri), firmă care a creat programul software pentru ca aplicația să poată funcționa pe smartphone și/sau tabletă și/sau computer, și Ascend Netsolutions (49%), care a mai creat aplicațiile Star Taxi (pentru comenzi taxi online) și Oliviera (pentru comenzi online de la diferite restaurante din București), ultima preluată de platforma Takeaway.com.
Imediat după lansare, aplicația a intrat în Apple Store și Google Play.
CITEȘTE ȘI În pandemie, evaluarea Bringo a explodatAl treilea fondator al Bringo a fost Allib Rom SRL, administrată de Jean-Baptiste Dernoncourt, fost general manager al Carrefour România, cu 30% din acțiuni.
În 2017, cum a anunțat atunci în premieră Profit.ro, Allib Rom a decis să cumpere întreaga participație a Beta Software și a ajuns să dețină 51% din Bringo, alături de Ascend Netsolution (cu 49%), Carrefour preluând astfel controlul asupra platformei. Ulterior, Allib Rom și-a majorat participatia la 70%, prin preluarea unui pachet de acțiuni de 19% cu 200.000 euro, conform unei decizii a acționarilor din iulie 2018, potrivit datelor termene.ro.