Retailerul francez Auchan a anunțat vineri că se bucură de primele beneficii ale planului său de redresare, care a dus la majorarea profitabilității în 2019, dar a avertizat asupra efectelor epidemiei de coronavirus (Covid-19), transmite Reuters.
Aproximativ 27% din veniturile Auchan sunt obținute în Asia, iar în China operează prin intermediul grupului Sun Art Retail, care este deja afectat de concurența strânsă de pe piața chineză, scrie Agerpres.

"Evoluția rezultatelor noastre depinde de consecințele epidemiei asupra economiei chineze și asupra rezultatelor Sun Art, dar este prea devreme să evaluăm impactul", se arată într-un comunicat al retailerului francez.
Auchan Retail, divizia de retail a grupului Auchan, a raportat o creștere cu 14% a profitului înainte de taxe și dobânzi, depreciere și amortizare (EBITDA) la 1,831 miliarde de euro în 2019. În schimb, veniturile au scăzut cu 1,4% anul trecut, la 45,8 miliarde de euro, din cauza dificultăților din Franța și Rusia.
Pentru a-și îmbunătăți rezultatele, Auchan își reduce costurile, vinde sau închide magazine neprofitabile din Franța, Rusia, Spania, China, Ucraina și Polonia. Anul trecut, a ieșit de pe piețele unde înregistra pierderi - Italia și Vietnam.