Tot mai mulți angajatori definitivează în această perioadă planurile pentru modul de lucru din 2022 și soluțiile pentru a aduce angajații înapoi la birou. Transformarea și adaptarea birourilor la contextul actual, facilitățile care crează spații de lucru mai sănătoase și beneficiile suplimentare pentru angajați trebuie să fie prioritare, mai ales în contextul provocărilor de a reține și loializa angajații bine pregătiți care vor mai mult de la biroul și jobul lor.
La aproape doi ani de pandemie, lucrul remote sau hibrid a devenit o normalitate pentru majoritatea angajaților, iar perspectivele revenirii într-o pondere mai mare la birou creează așteptări mai mari legate de biroul lor și de modul de lucru, în comparație cu perioada pre-pandemie. Angajații vor condiții mai bune și facilități care să le ofere mai mult confort la birou. De cealaltă parte, companiile vor să aducă oamenii înapoi la birou, pe fondul unor provocări din punct de vedere al coeziunii echipelor, colaborării între angajați și retenției de talente. Potrivit unui sondaj recent efectuat de Gallup, 63% dintre angajați cred că au o bună șansă în a găsi un job cel puțin la fel de bun ca cel din prezent, ceea ce confirmă înăsprirea competiției dintre companii pentru a atrage noi talente.
Drept urmare, companiile trebuie să vină acum cu beneficii și facilități mai atractive și mai bine adaptate contextului actual, să devină și mai atenți la nevoile și așteptările angajaților, pentru a-i convinge să se întoarcă la birou și să îi loializeze.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De exemplu, poate unii angajați s-ar simți apreciați și motivați dacă ar avea ocazia să bea o cafea cu CEO-ul companiei sau cu unul dintre acționari, pentru a interacționa mai bine cu un om cheie și pentru a înțelege mai bine modul în care funcționează organizația în cadrul căreia acționează. Alții poate vor la birou servicii de îngrijire pentru animalul lor de casă. Sau mese de prânz gratuite, cu anumite specialități culinare, sală de fitness, sală de jocuri, un anumit mobilier pentru birou, bonusuri speciale pentru anumite performanțe – există o listă lungă de opțiuni pe care angajații le pot bifa în cererile lor. Pe lângă acestea, trebuie create condiții de lucru care să contribuie la o mai bună colaborare și să stimuleze creativitatea angajaților. În interiorul unei clădiri de birouri pot fi create spațiile largi, confortabile, care să susțină interacțiunea, dar și spații mai mici, private, pentru cei care vor un moment de liniște și relaxare sau au nevoie să se concentreze.
Pe lângă astfel de beneficii și facilități, la fel de important pentru angajați este ca birourile în care lucrează să fie adaptate la actualul context. Sănătatea spațiilor de lucru este esențială, fiind nevoie de un set complex de măsuri care să contribuie din plin la recâștigarea încrederii. Un astfel de set vast de măsuri este recomandat și de IMMUNE Building Standard™, un standard creat în aprilie 2020, în plină pandemie, și îmbunătățit în mod constant, conceput de la bun început să facă față și provocărilor sanitare din viitor, nu doar celor din prezent.
Cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul resurselor umane, Teodor Stoica este HR Manager în compania Genesis Property, unde contribuie cu succes la implementarea și valorificarea proiectelor de recrutare, managementul performanței și dezvoltarea echipelor.
Un material Investing in Property